در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

لزوم تاسیس «باشگاه نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت»/ فرهنگ دانش‌بنیان باشد

شجاعی‌صائین پیشنهاد تاسیس «باشگاه نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت» را مطرح کرد و گفت: ایجاد باشگاه نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند محل دانش‌بنیانی برای فرهنگ باشد که زاینده و موتور محرک است.
کد خبر: ۴۹۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 02December 2021

«علی شجاعی‌صائین» پژوهشگر و کارشناس حوزه ادبیات و از مدیران با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم ارتباط مستمر با نویسندگان دفاع مقدس، اظهار داشت: برای ایجاد ارتباط مستمر با نویبسندگان می‌بایست جایی به اسم «باشگاه نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت» ایجاد کنیم. 

وی افزود: اگر بتوانیم در حوزه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت باشگاه نویسندگانی را تشکیل دهیم بستر خیلی خوبی خواهد بود که با فعالیت نویسندگان همراه شویم. در کشورمان سازمان‌های فرهنگی زیادی وجود دارند ولی همواره دچار دیوان‌سالاری می‌شوند و نوعی از تکرار و عادی شدن برایشان پیش می‌آید.

این پژوهشگر و کارشناس ادبیات با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان در عرصه فرهنگ، ادامه داد: این نویسندگان هستند که همیشه با حادثه درگیر هستند و همواره با حادثه رودررو می‌شوند. باید جایی ایجاد شود تا نویسندگان بتوانند بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند و فضایی برای ارتباط آن‌ها با فرماندهان دفاع مقدس و جریان مقاومت شود. این گفت‌وگو و تبادل‌نظر موجب ایجاد ایده خواهد شد و مطمئناً می‌تواند محل دانش‌بنیانی برای فرهنگ باشد که زاینده و موتور محرک است.

شجاعی‌صائین عنوان کرد: اگر بتوانیم چنین باشگاهی برای نویسندگان ایجاد کنیم قاعدتاً ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری نقد آثار به‌ وجود خواهد آمد و بستر مناسبی ایجاد خواهد شد تا دور از پیچ و خم‌های اداری بتوانیم شاهد جوشش همیشگی در حوزه‌های نویسندگی دفاع مقدس و مقاومت باشیم. 

وی در پاسخ به اینکه این باشگاه را چه دستگاه و مجموعه‌ای می‌تواند ایجاد کند، گفت: ایجاد باشگاه نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت باید توسط خبرنگاران پایه‌گذاری و مطالبه‌گری شود. اگر چنین مکانی از طرف مسوولین پذیرفته شود می‌توان درخصوص ابعاد آن بحث و گفت‌وگوی مفصل کرد. 

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها