دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پاسخی دردناک در انتظار رژیم صهیونیستی برای جنایت در «اریحا»

سران گروه‌های مقاومت فلسطینی بعد از جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در «اریحا» به این مقامات تل آویو هشدار دادند که این جنایت آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخی دردناک را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۵۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹ - 08February 2023

پاسخی دردناک در انتظار رژیم صهیونیستی برای جنایت در «اریحا»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سران فلسطینی و فرماندهان گروه‌های مقاومتی آن بعد از ارتکاب رژیم صهیونیستی به جدیدترین جنایت خود در «اریحا» به مقامات این رژیم اشغالگر هشدار دادند که این جنایت آن‌ها هرگز نمی‌تواند ذره‌ای خدشه در اراده مردم فلسطین و مقاومت نسبت به افکار و آرمان‌های آن‌ها در مقابله و ایستادگی در برابر اشغالگری وارد کند و فرماندهان جنایتکار این رژیم نامشروع در آینده‌ای نزدیک پاسخی دردناک را بابت جنایت خود در «اریحا» دریافت خواهند کرد.

ماجرای جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین از آنجایی آغاز شد که در چند روز اخیر شاهد تشدید عملیات‌های استشهادی در مناطق اشغالی فلسطین به ویژه در کرانه باختری بودیم و گزارش رسانه‌ها هم حاکی از مشاهده نیرو‌های «کتائب القسام» در اریحا و فعالیت‌های گسترده و چشمگیر آن‌ها بود. به دنبال این وقایع ارتش این رژیم اشغالگر بامداد روز گذشته به اردوگاه «عقبه جبر» در «اریحا» حمله کردند و به صورت کاملا وحشیانه و تروریستی هفت مبارز فلسطینی شامل «ابراهیم عویضات»، «ادهم عویضات»، «رافت عویضات»، «ثائر عویضات» و «مالک لافی» را ترور کرده و آن‌ها را به شهادت رساندند.

اما کارشناسان و فلسطینیان به این دلیل اقدام نظامیان صهیونیست‌ها را تروریستی می‌دانند که پس از یورش و حمله ناگهانی نظامیان صهیونیست به «اریحا» ضمن درگیری شدید با فلسطینیان به اردوگاه «عقبه جبیر» حمله کرده و با فلسطینی‌های اینجا درگیر شدند. در نتیجه این حمله تروریستی تعدادی از مبارزان فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

البته سران رژیم صهیونیستی برای اینکه از وسعت و اهمیت اقدام تروریستی خودشان بکاهند اینگونه عنوان کردند که با هدف تعقیب مجریان عملیات تیراندازی به رستورانی در شهرک «فیرد یریحو» به اردوگاه «عقبه جبیر» در «اریحا» حمله کردند و به آن یورش بردند. در واقع آن‌ها سعی و تلاش فراوانی کردند تا توجیهی مشروع و قابل قبول به جدیدترین اقدام تروریستی خودشان علیه فلسطینیان بیاورند.

ولی از آنجایی که ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی آمیخته با ترور و جنایت است آن‌ها آنچنان که باید و تمایل داشتند نتوانستند پوشش مناسبی برای اقدام غیرانسانه خودشان پیدا کنند و حتی در جریان همین حمله تروریستی هم پیکر پنج تن از شهدای مبارز فلسطینی را گروگان گرفتند و حاضر به تحویل آن به خانواده‌های آن‌ها نشدند. موضوعی که نشان از نهایت ترس و وحشت سران و مقامات این رژیم اشغالگر را به همگان نشان می‌دهد.

پس از این حمله تروریستی بود که سران و مقامات فلسطینی به همراه فرماندهان گروه‌های مقاومت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای به شهادت فلسطینیان واکنش نشان داد و گفت: «به‌رغم کشتار شنیع، مقاومت سرور میدان باقی خواهد ماند و کتائب در کنار تمام انقلابیون تا زمان اخراج اشغالگران از خاکمان عملیات‌های خود را ادامه خواهد داد.»

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بخش دیگری از سخنان خود افزود که «دلاوران در اردوگاه عقبه جبر جنگیدند تا اینکه در دفاع از خاک و مقدساتشان به شهادت رسیدند. آن‌ها یک حماسه دلاورانه با عنوان مقاومت و بازگشت در این اردوگاه رقم زدند.» و در انتهای بیانیه خود آورده بود که «توالی کشتار‌ها در کرانه باختری توسط دشمن وبال گردن آن‌ها خواهد شد و مداخلات بین‌المللی و منطقه‌ای موفق به متوقف‌سازی امتداد موج انقلابی جوانان ما نخواهد شد. دشمن روی آرامش را نخواهد دید و تا زمانی که خون در رگ ملت ماست، درگیری ادامه خواهد یافت.»

حال نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که تمامی این حوادث و رویداد‌ها درست بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» اتفاق افتاده است. در حقیقت هم اکنون شاهد تشدید شدن اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی هستیم که این موضوع از هم اکنون نوید روز‌های سراسر ترس و وحشت را برای سران و مقامات این رژیم اشغالی به همراه دارد.

در پایان باید گفت قطعا رژیم صهیونیستی در ارتکاب جرم و جنایت علیه مردم و ملت فلسطین به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و این موضوع به عنوان پاشنه آشیلی خطرناک و مرگ‌آور برای آینده موجودیت این رژیم نامشروع و اشغالگر تاثیرگذار خواهد بود و مسیر تیره و تار زندگی و حیات این رژیم را بیش از پیش تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار