آیت‌الله حائری شیرازی:

مبنای تمدن غرب، بی دینی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه اکنون دنیا به آن رسیده، امنیت نیست بلکه تعادل وحشت است و سرابی بیش نیست.
کد خبر: ۶۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 02December 2015

مبنای تمدن غرب، بی دینی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله حائری شیرازی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه امنیت، عدالت، حرمت انسانی، آزادی و محبت از ویژگیهای هر تمدن است، افزود: آنچه اکنون دنیا به آن رسیده است امنیت نیست بلکه تعادل وحشت است و سرابی بیش نیست.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در عصر حجر در دعوای میان انسانها بزرگترین خطر پرتاب کردن سنگ به سوی کسی و مصدوم کردن او بوده است، گفت: اکنون هم نفسانیت و زیاده خواهیهای عصر حجر وجود دارد اما امروزه بازویی که سنگ پرتاب میکرد به موشک قاره پیما و قلوه سنگ به کلاهک اتمی تبدیل شده است.

آیت الله حائری شیرازی افزود: سازمان ملل که باید چشم و چراغ عدالت است اما برای پنج کشور حق وتو گذاشتهاند که منافعشان مطلق است و اگر 100 کشور دیگر بخواهند از منافعشان دفاع کنند، قادر نخواهند بود، که این بی عدالتی است.

وی گفت: علم افراد را برای تجاوز به یکدیگر مجهز میکند اما دین عواملی مثل خدا، آخرت و حساب و کتاب را مطرح میکند که در تمدن دخیل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمدن اسلامی خودش را کنترل میکند که تجاوز نکند، قدرت علمی دارد که کسی به او تجاوز نکند و مراقب است که کشور سومی به دیگری تجاوز نکند همانگونه که ما از فلسطین دفاع میکنیم.

آیت الله حائری شیرازی گفت: اگر چنین قدرت فائقهای در عالم به وجود بیاید کسی احساس ناامنی نمیکند.

نظر شما
پربیننده ها