معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

حضرت فاطمه (س) بهترین الگو در جامعه اسلامی ایران است

«جلایی» گفت: معارف دین مبین اسلام بهترین راهکار عملی برای زنان مسلمان جهت پاسخگویی به چالش‌های غربی در حوزه زنان است و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو در جامعه انقلابی-اسلامی ایران است.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ - 03January 2024

حضرت فاطمه(س) بهترین الگو در جامعه اسلامی ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «‌محمد جلایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز در کنگره بانوان تاثیرگذار در استانداری گیلان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: این بزرگ بانوی بزرگوار در عمر با ارزش و کوتاه خود الگویی بی‌نظیر از ولایت‌مداری و نیز پیشتاز شناخت و پیروی از امام عصر خود بود.

وی عنوان کرد: مقام و جایگاه زن از نظر جامعه توحیدی در مقابل جامعه مادی غرب ۲ اختلاف اساسی دارد که موجب نزاع میان جهان ۲ قطبی کفر و ایمان است، مقامی که برای زنان در جهان غرب ارائه شده مبتنی بر نگاه سود جویی و لذت جویی است اما در جهان اسلام این نقش و جایگاه در مقام همسری و مادری دیده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: نگاه اسلام به مباحث مربوط به مرد و زن غیر رقابتی است و زن و مرد را مکمل یکدیگر می‌داند.

جلایی عنوان کرد: معارف دین مبین اسلام بهترین راهکار عملی برای زنان مسلمان جهت پاسخگویی به چالش‌های غربی در حوزه زنان است و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو در جامعه انقلابی-اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر نقش پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی و فرهنگی بعد از انقلاب در راستای توسعه کشور گفت: تمامی این پیشرفت‌ها با رعایت ارزش‌های اسلامی محقق شده است.

جلائی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در مرتبه انبیاء و ائمه (ع) قرار دارد و امامت و ولایت از دامان این بانوی عظیم‌الشان به جهانیان هدیه داده شد تا برای ما نمونه و الگویی کامل از بشریت ارائه دهند آنگونه که ائمه (ع) فرمودند ما الگوی بشریت و مادرمان الگوی ماست و این الگو تا به امروز هم تجلی یافته که نمود آن امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) سه درس بزرگ و ویژگی ارزنده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آن حضرت در زمانی که بزرگترین محنت‌ها را متحمل شدند بیشترین حمایت‌ها را از بزرگترین انسان‌های عصر یعنی پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امیرالمومنین علی(ع) داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) در دورانی که غفلت‌ها و سختی‌های دوران‌شان را تحمل می‌کردند مسیر ولایت و امامت را هموار نمودند و این پیام ارزنده آن بانوی بزرگوار به شهدای ما هم که الگویشان ائمه (ع) بودند نیز رسید و ما اکنون خود را ملزم به تبعیت از این الگوی والا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در سه ویژگی ایثار به معنای واقعی، اطاعت از خدا و عبادت الگویی تمام است، افزود: تمام مشکلاتی که امروز در میدان خدمت به جامعه و مردم می‌بینیم ناشی از آن است که ما به عنوان مسئول از این سه درس و سرفصل بهره‌برداری لازم و کافی نکرده‌ایم.

در این کنگره از ۱۴ بانوی تاثیر گذار گیلان در عرصه مقاومت و ایثار تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها