شکسته شدن رکورد مشارکت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰/ پخش آنلاین نتایج لحظه‌ای رای‌گیری از صدا و سیما

بنابر اعلام منابع معتبر میزان مشارکت مردم کشور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میزان مشارکت در انتخابات به بالای ۵۰ درصد رسید و برای اولین بار در تاریخ انتخابات ایران، نتایج رای‌گیری به صورت لحظه‌ای از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹ - 05July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، صبح امروز (جمعه) پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی و با دستور «احمد وحیدی» وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات، در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند. رأی‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند. نمایندگان نامزدها نیز در شعب رای‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند. انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با تشخیص وزیر کشور قابل تمدید است. شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود.  در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

امام خامنه‌ای: مردم عزیزمان امروز بهترین را انتخاب کنند

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) پس از انداختن رأی خود در صندوق ۱۱۰ اظهار داشت: بحمدالله روز خوبی است روز حضور مردم، روز شرکت مردم، روز فعال شدن مردم عزیزمان در یک امر مهم سیاسی کشور یعنی انتخابات. شنیدم که شوق و علاقه‌ی مردم بیشتر از قبل است. خدا کند این جور باشد و اگر این جور باشد خرسندکننده است و ان‌شاءالله مردم عزیزمان موفق باشند رأی بدهند و بهترین را انتخاب بکنند. 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در این مرحله، مردم قاعدتاً باید همت‌شان بیشتر باشد برای اینکه کار را تمام می‌کنند و ان‌شاءالله فردا رئیس جمهورمان را داشته باشیم. خداوند ان‌شاءالله ملت را موفق کند و کشور را آباد کند و همه‌ی کسانی که در این راه زحمت می‌کشند مشمول لطف و رحمت خودش قرار بدهد.

سرلشکر باقری رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با حضور در مسجد امام جعغر صادق (ع) اقدسیه رأی خود را به صندوق انداخت. 

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

سردار کارگر رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در مسجد ولایت سوهانک ضمن زیارت شهدای گمنام آرامیده در این مسجد، رأی خود را به صندوق انداخت. 

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

وحیدی: مردم در آغازین ساعات رأی‌گیری پای صندوق‌ها حضور یابند

احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از بین دو نامزد مطرح در سرتاسر کشور در ۵۸۶۴۰ شعبه أخذ رأی در داخل کشور در و ۳۴۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور آغاز می‌شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

وی افزود: امیدواریم این انتخاب مانند انتخابات گذشته پربرکت باشد و بیش از پیش برای ساختن آینده کشور مفید قرار بگیرد. از مردم عزیز می‌خواهیم در آغازین ساعت روز در صندوق رای حضور داشته باشند و اقتدار و بزرگی ملت ایران را به اثبات برسانند.

وزیر کشور پس از انداختن رأی خود به صندوق، گفت: امروز چشم جهان به ایران است. آنچه که در انتخابات اهمیت دارد مشارکت است که افزایش این مشارکت عزت و پایدار ایران را به ارمغان خواهد آورد و کشور را در پیشبرد اهداف یاری می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: حضور ملت ایران در این انتخابات بیش از زمان‌های دیگر اهمیت دارد. از همه مردم می‌خواهیم در این انتخابات شرکت کنند، بالاخص رای‌اولی‌ها تا در سرفرازی این کشور  نقشی ایفا کرده باشند.

سردار حاجی‌زاده: هر رأی معادل یک موشک است 

سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با حضور در مسجد ابوذر و پس از انداختن رأی خود ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنم که کوتاهی نکنند و با یک کار ساده به کشور کمک کنید.

وی با تاکید بر اینکه از این کار ساده با تنبلی و یا به دلیل انتقاد عبور نکیند، گفت: در دوارن جنگ خیلی‌ها انتقاد و حرف داشتند اما کسی کوتاهی نمی کرد و پای کار حضور پیدا می‌کردند امروز باید همه ملت شریف ایران یکپارچه حضور پیدا کنند و این مشارکت برای کشورمان بسیار بسیار لازم است و هر رای معادل یک موشک است.

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم امام رضا(ع) رأی خود را به صندوق انداخت. 

تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در محل شعبه اخذ رأی ممنوع است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۸ تأکید کرد: در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا در صورت مشاهده، لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

سرپرست ریاست جمهوری: دولت بدون هیچ گرایشی انتخابات را برگزار می‌کند

«محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری پس از اخذ رأی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یاد رییس جمهور شهید را به جد گرامی می‌داریم. انصافا خلأ وجودی ایشان لحظه به لحظه خودش را نشان می‌دهد. ان شاءالله روح ایشان با اجدادشان محشور شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

وی عنوان کرد: کار فوق العاده سخت و مشقت آمیزی در حال شکل گیری است. برای انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش تدارک دیده می‌شود و کار سختی است از یک کشور پهناور با جمعیت ۸۵ میلیونی فراهم کردن امکانات برای پای صندوق رأی آمدن همه مردم کار بسیار سختی است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: از همه دست اندرکاران از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیرو‌های امنیتی و انتظامی، صدا و سیما سپاسگزاریم. کار خوب و بسیار دقیقی در حال شکل گیری است. الحمدلله کار خوب پیش رفته و حالا هم نسبت به هفته گذشته استقبال بیشتری صورت گرفته است.

مخبر اذعان داشت: ان شاء الله خدا کمک کند تا مردم مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند. یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا همین انتخابات است و امیدوار هستیم میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته افزایش داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند و به دقت در حال رصد سلامت انتخابات هستند تا از رای مردم به نحو احسن صیانت شود. امیدوارم امشب و فردا صبح شاهد انتخابات خوبی برای مردم عزیز باشیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: فرد اصلح را انتخاب کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس دستگاه قضا در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده، در صف رأی‌دهندگان قرار گرفت و رأی خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

رئیس دستگاه قضا گفت: اگر نسبت به سرنوشت کشورمان و رفع مشکلات نظر داریم باید امروز به صورت گسترده در این انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

این اطلاعیه به این شرح است.

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد 

دکتر سعید جلیلی در مسجد جامع قرچک رأی داد

دکتر سعید جلیلی در میان استقبال هوادارانش برای شرکت در انتخابات راهی مسجد جامع قرچک شد و رای خود را به صندوق انداخت. 

دکتر مسعود پزشکیان در شهر قدس رأی داد

دکتر مسعود پزشکیان به همراه شماری از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در شهر قدس رأی خود را به صندوق انداخت. 

فرمانده کل ارتش: افزایش مشارکت به قدرت بازدارندگی کشور کمک کند

سرلشکر موسوی پس از شرکت در انتخابات گفت: افزایش مشارکت برای ارتش بسیار مهم است و می‌تواند به قدرت و بازدارندگی کشور کمک کند.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

امیر سیاری رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش به همراه خانواده با حضور در محل صندوق أخذ آراء مستقر در ستاد فرماندهی کل ارتش (سالن تربیت بدنی)، رأی خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

فرمانده فراجا: انتخابات در امنیت کامل درحال برگزاری است

سردار رادان پس از حضور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه شاهد مشارکت بسیار خوب مردم در این دوره از انتخابات هستیم، گفت: تا به این لحظه امنیت انتخابات در سراسر کشور در کمال اقتدار و آرامش تامین شده است. 

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

وزیر کشور: حضور کارکنان انتظامی در حوزه‌های رأی گیری امنیت آفرین است

وحیدی با بیان اینکه طی امسال شاهد برگزاری چندین دوره انتخابات بودیم که مجموعه انتظامی در تمامی این دوره‌ها بار اصلی این کار را بر دوش داشت، گفت: حضور کارکنان انتظامی در حوزه‌های رأی گیری امنیت آفرین است.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

امیر آشتیانی رأی خود را در صندوق انداخت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرک شهید فلاحی رأی خود را در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

سخنگوی شورای نگهبان: گزارش‌های ارسالی مردم در کارگروه‌های شش‌گانه پیگیری می‌شود

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: همکاران بنده در کارگروه‌های شش‌گانه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات هرگونه گزارشی را که از سوی مردم و ناظران انتخاباتی از طریق سامانه «مردم ناظر» دریافت شود، مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهند.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

تمدید زمان شرکت در انتخابات تا ساعت ۲۰

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رأی در تمام شعب تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

محسن رضایی رای خوذ را به صندوق مسجد لرزاده انداخت

محسن رضایی رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مسجد لرزاده برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت.

رییس سازمان انرژی اتمی رای خود را به صندوق انداخت 

«محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی رای خود را در مسجد لویزان به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

مشارکت ایرانیان مقیم کره جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری 

ایرانیان مقیم کره جنوبی از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در مراکز تعیین شده اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. 

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

حضور اقوام بختیاری با لباس محلی در مسجد لرزاده

اقوام بختیاری با لباس محلی در مسجد لرزاده حضور پیدا کرده و رای خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری انداختند.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

ره‌پیک: روند مشارکت را خوب ارزیابی می‌کنم

سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان ضمن حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، گفت: روند مشارکت را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدوار هستم که تا پایان وقت به همین شکل این روند ادامه یابد و امیدواریم مشکل مهم پیش نیاید و پس از آن روند شمارش آرا آغاز شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

صحرایی رای خود را به صندوق انداخت

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان دخترانه شهید باهنر رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

عین اللهی رای خود را به صندوق انداخت

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

بهادر جهرمی در مسجد نبی نارمک رای داد

علی بهادر جهرمی سخنگوی دولت در مسجد نبی نارمک رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

طحان نظیف از مسجد لرزاده بازدید کرد 

«طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز از مسجد لرزاده بازدید کرد.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

شرکت حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حضور در مسجد الرضا علیه السلام واقع در میدان نیلوفر تهران مراجعه و رای خود را در صندوق انداخت.

خانواده ۱۱ نفره در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداختند

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

حضور مردم در صندوق ها رای سیار

در کنار یکی از محل‌های اخذ رای در کنار مسجد جامع نارمک برای راحتی رای دهندگان اتوبوس‌هایی نیز پیش بینی شده که افراد رهگذر با زمان کمتری رای خود را به صندوق بیندازند.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

بازدید رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه از ستاد نظارت بر انتخابات

حجت‌الاسلام «علی عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه از ستاد نظارت بر انتخابات با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند نظارت بر انتخابات قرار گرفت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

رای دادن «رضا میرکریمی» در حسینیه ارشاد

رضا میرکریمی، کارگردان سینما، با حضور در حسینیه ارشاد پای صندوق رأی حاضر شد.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

ملیکا زارعی هم در انتخابات مشارکت کرد

ملیکا زارعی بازیگر سینما و تلویزیون کشور هم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کرد.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

جمعیت گسترده در محل رای‌گیری در حرم امام‌زاده صالح (ع)

با توجه به ازدحام جمعیت در محل رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درحرم امام‌زاده صالح (ع) موقعیت صفوف رای‌گیری در محیط خنک داخلی حرم مطهر قرار گرفته است.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: با عنایت به تماس‌های دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، با موافقت وزیر محترم کشور تقصیرت به مدت ۲ ساعت دیگر و تا ساعت ۲۲ یعنی ۱۰ شب در شعب اخذ رای سراسر کشور تمدید می‌شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

ولایتی رای خود را به صندوق انداخت

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل رای خود را در صندوق انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

حضور فرزندان و خانواده شهید محمدرضا نوری(شهید مدافع حرم) در مسجد لرزاده

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

صف طولانی مردم در حسینیه ارشاد

سرمربی تیم ملی فوتبال رای خود را به صندوق انداخت

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

تصویری از صف اخذ رای در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

سخنگوی شورای نگهبان: هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است 

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: شمارش با حضور ناظران شورای نگهبان و نماینده کاندیداها انجام می‌شود.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

حال و هوای حسینیه ارشاد با تمدید مهلت اخذ رای

افزایش صندوق‌های مستقر در حسینیه ارشاد به علت ازدحام رأی دهندگان

برای تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی از رأی دهندگان یک صندوق سیار دیگر به صندوق های مستقر در حسینیه ارشاد افزوده شد و فرآیند اخذ رأی با ۶ صندوق در حال انجام است.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

سخنگوی شورای نگهبان: رای‌گیری از کسانی که در شعب حضور دارند تا آخرین نفر انجام خواهد شد.

افزایش ۲۰ درصدی مشارکت ایرانیان خارج از کشور 

محمودی دبیر ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: در دور دوم انتخابات حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رای در خارج از کشور بیش از دور اول بود.

وی افزود: آن طور که همکاران من تاکنون گزارش کرده‌اند ما حدود ۲۰ درصد در اکثر نمایندگی‌ها افزایش حضور داشتیم.

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+ تصاویر

متراکم بودن صفوف رای دهی در امامزاده صالح (ع)

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار