مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

حوادث ماه‌های اخیر غزه یاد آور مظلومیت شهدای دشت کربلا است

سرهنگ رشیدی به تشابهات حادثه عاشورا و حوادث غزه و سایر مناطق اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: ماهیت خیانت، نبود یاری کننده، مظلومیت زنان و کودکان، ترک برادران و ... همانطور که در کربلا بود در غزه نیز نمود دارد.
کد خبر: ۶۷۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ - 18July 2024

حاصل خون کودکان شهید غزه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌ها استسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: در آیات متعددی از قرآن کریم بر تعقل و تفکر تاکید شده است چرا که هر کاری براساس تعقل و تفکر و همچنین تحقیق و پژوهش باشد، با آگاهی و بصیرت به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به حادثه عظیم عاشورای حسینی، گفت: اقدام اهل کوفه در دعوت از امام حسین (ع) براساس بصیرت نبود و خیلی زود تحت تاثیر دستگاه یزید و تبلیغات مسموم بر علیه اهل بیت قرار گرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، افزود: مردم کوفه برخلاف نامه‌هایی که با هدف دعوت از امام حسین (ع) برای حضور در کوفه و در نهایت مبارزه با یزید نوشته بودند، بدون بصیرت و با تقلید کور کورانه از همدیگر حتی به سفیر و فرستاده ابا عبدالله الحسین (ع) هم رحم نکردند.

وی با بیان اینکه در حادثه عاشورا به طفل شیرخوار هم رحم نکردند، تصریح کرد: لحظه به لحظه حوادث عاشورا درس و عبرت است.

رشیدی با اشاره به اهمیت درک به موقع از مسائل، عنوان کرد: آگاهی و بصیرت بایستی به موقع باشد و گرنه عواقب بی بصیرتی جبران نا پذیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به اشاره به اینکه تاریخ تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: حوادث ماه‌های اخیر غزه یاد آور مظلومیت شهدای دشت کربلا است.

وی به تشابهات حادثه عاشورا و حوادث غزه و سایر مناطق اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: ماهیت خیانت، نبود یاری کننده، مظلومیت زنان و کودکان، ترک برادران و ... همانطور که در کربلا بود در غزه نیز نمود دارد.

رشیدی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی حتی اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را به مناطق اشغالی فلسطین به ویژه غزه نمی‌دهد و طرفداران این رژِیم کودک کش دم از حقوق بشر می‌زنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به وحشی گری نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روحیه مقاومت مردم فلسطین و حامیان آنها مانند مردم یمن و حزب الله لبنان و ... ستودنی است.

وی با بیان ینکه پیام رسان حادثه عاشورا حضرت زینب (س) بود، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخصوص پس از حادثه ۷ اکتبر و طوفان الاقصی شاهد بیداری اسلامی در سطح جهان هستیم و نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای دانشجویان آمریکایی نوشت، حاوی پیام‌های مهمی بود و نقش بسیار موثری در بیداری جوانان حامی مقاومت در جهان داشته است.

رشیدی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌های دنیا را حاصل خون کودکان شهید غزه دانست و ادامه داد: بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های دنیا نشان دهنده بیداری جهانی و نفرت آزادیخواهان جهان از رژیم غاصب اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها