بازید معاون فرهنگی سازمان اوقاف از خدمت‌رسانی موکب «باب الحواحج» در سامرا

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از موکب باب الحوائج  اوقاف هرمزگان در سامرا  بازدید و نحوه خدمات رسانی به زائر‌ان اربعین حسینی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. 
کد خبر: ۶۸۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ - 22August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، با آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه - از مواکب سامرا بازدید کرد.

وی ضمن حضور در موکب باب الحواحج اوقاف هرمزگان ، خدمات ارائه شده در این موکب را مورد ارزیابی قرار داد گفت: خوشبختانه هماهنگی‌های خیلی خوبی در سامرا صورت گرفته و با وجود اینکه حجم خیلی زیادی از زائران در حال تردد از این شهر مقدس هستند هیچ مشکلی وجود ندارد و مواکب آماده خدمت‌رسانی هستند و تردد هم علیرغم حجم زیاد جمعیت با آرامی انجام می‌شود.

حجت الاسلام عادل اظهار داشت: موکب استان هرمزگان  که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سامرا مستقر شدند با پذیرایی و اسکان زائران به خوبی در حال خدمت‌رسانی هستند و فعالیت‌های فرهنگی نیز با حضور مبلغان انجام می‌شود.

وی ضمن بازید از موکب باب الحواحج در سامرا افزود:  مجموعه ای شامل موکب، نماز خانه و محل اسکان موقت و نیز حمام و سرویس بهداشتی و در حال حاضر نیز به خوبی  پذیرایی، اسکان و فعالیت فرهنگی در این موکب انجام می‌شود و فعالیت بسیار قابل توجه است.  

حجت الاسلام عادل در این بازدید به مفهوم گسترده زیارت و جایگاه آن نزد شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: با فضیلت‌ترین زیارات، زیارت امام حسین(ع) است، به خصوص در روایات سفارش بسیاری به زیارت اربعین شده است.

وی با اشاره به نظم بیشتری که امسال در ارائه خدمات به زائران اربعین ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها