مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین:

۸۵ هزار نفر ساعت به سربازان وظیفه در قزوین آموزش مهارتی ارائه شد

«صارمی» گفت: ۸۵ هزار و ۲۲۲ نفر ساعت به سربازان وظیفه استان در سال جاری آموزش مهارتی ارائه شده است.
کد خبر: ۶۸۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱ - 25August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «سیروس صارمی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین اظهار داشت: مهارت های ارایه داده شده به سربازان شامل جوشکاری، برق کشی، تراشکاری، مکانیک خودرو، خیاطی و پیرایشگری است که محدودیت حرفه ای در پادگان های استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و بازار محور به سرمایه‌های انسانی است، تصریح کرد: افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه، اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها و تربیت نیروهای جوان کارآفرین و نوآور از جمله کارکردهای مثبت ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این گروه است.

صارمی ادامه داد: ارتقای بهره‌وری سربازان وظیفه در دوران خدمت مقدس سربازی، بهبود کیفیت و کمیت انجام وظیفه و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان از دیگر اهداف توسعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه است.

این مسوول خارنشان کرد: یکی از منظم ترین گروه های هدف سازمان فنی و حرفه ای سربازان وظیفه هستند چرا که با نظم و انضباط خاصی در پادگان حضور دایمی دارند و بعد از ارایه آموزش ها به آنها، مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیز در سطح سازمان، شهرستان، استان و کشوری نیز برای آنها برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین یادآور شد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و عامل رفع نگرانی‌های حوزه اشتغال است و از این رو باید جوانان را بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار