قدرت‌نمایی در قلب لبنان

حضور مقتدرانه و شجاعانه مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در مرکز بیروت و در نقطه درگیری سربازان سرافراز حزب‌الله لبنان با باند تروریست منطقه، قدرت‌نمایی محور مقاومت و اُبهت ایران را بار دیگر به رخ جهان کشید.
کد خبر: ۶۹۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰ - 13October 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس- پوریا کریم‌پور؛ مدار ۳۳٫۸۳۵ زمین دیروز میزبان خلبانی از جنس مقاومت و سربازی شجاع بود که لبخند را بر لبان مردم پُر از غم و انده لبنان که سوگوار از دست دادن فرمانده‌ای شجاع، دلیر، مدبر، عدالتخواه و حامی مظلوم بودند، آورد. تصاویر حضور مقتدرانه و شجاعانه مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در مرکز بیروت در نقطه درگیری سربازان سرافراز حزب الله لبنان با باند تروریست منطقه، قدرت‌نمایی محور مقاومت و به رخ کشیدن اُبهت جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسانه‌های جهان تفسیر شد.

خلبان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با سفر غیرمنتظره و بدون اطلاع به لبنان و حضور در مناطق جنگی در ضاحیه جنوبی بیروت به گفته ناظران عینی روحی جدید به مردم آواره آن منطقه دمید و قوت قلبی برای رزمندگان دلیر حزب‌الله لبنان بود. ساعت ۱۰:۱۳ دیروز (شنبه) هواپیمایی از مبدأ تهران با هدایت خلبان محمدباقر قالیباف در فرودگاه بیروت نشست که به دلیل عدم اعلام قبلی و غیر منتظره بودن آن حیرت بسیاری از دنبال‌کنندگان اخبار حوزه مقاومت را به همراه داشت.

خلبان قالیباف در بدو ورود به عنوان نماینده عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران مقابل دوربین خبرنگاران اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران با جدیت بیشتری حمایت‌های خود را از محور مقاومت خصوصاً مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد و علت سفر بنده به بیروت اعلام هم‌دلی و همراهی جمهوری اسلامی ایران با مردم لبنان است.» صحنه بسیار جالبی که این سفر را در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار داد، این بود که هنگام فرود آمدن در فرودگاه بیروت از کابین خلبان به خوبی دود و آثار حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی مشهود بود. این فرود پیغام قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت برای باند تروریست منطقه و پدرخوانده‌اش را به همراه داشت.

پیش از این نیز مسئولان ایرانی برای اعلام همبستگی و حمایت از مردم مظلوم لبنان به این کشور سفر کرده بودند، مشخصاً می‌توان به سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان در سال ۲۰۱۰ اشاره داشت، در آن زمان نیز رسانه‌های ایران و جهان حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را بسیار خطرناک و متحیرکننده توصیف کردند، اما در آن برهه جنگی بین حزب الله لبنان و رژیم تروریست منطقه وجود نداشت. سفر اخیر محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت و حضور در منطقه جنگی ضاحیه بسیار خطرناک و در عین حال روحیه‌بخش بود.

در پی این سفر افراد متعددی اظهارنظر کرده‌اند و واکنش‌های مثبت زیادی داشتند، مصداقاً می‌توان به بسیاری از منتقدین قالیباف در عرصه سیاست داخلی جمهوری اسلامی ایران مانند نمایندگان برخی از گروه‌های سیاسی اشاره داشت که این اقدام رئیس مجلس را شجاعانه و شایسته تقدیر دانسته‌اند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار