مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

امدادگران، پرستاران و پزشکاران فرشته نجات مجروحان در دفاع مقدس بودند

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های نقش آفرین و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بهداری زمان جنگ و نظام سلامت بود، گفت: امدادگران، پرستاران و پزشکاران اولین فریادرس و فرشته نجات مجروحان در دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۶۹۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ - 16October 2024

امدادگران، پرستاران و پزشکاران اولین فریادرس و فرشته نجات مجروحان در دفاع مقدس بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «محمدصادق رضایی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با گرامی‌داشت یاد خاطره قریب به چهار هزار و ۹۰۰ رزمنده و پیشکسوت، ۱۹ شهید دفاع مقدس و ۱۷ شهید مدافع سلامت دانشگاه، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران با عظمت، استقلال، شکوفایی ایثار و حماسه ملت ایران بود.

وی افزود: ما در دفاع مقدس و در سایه ایمان و تقوا معنویت و اخلاص در مقابل نظام سلطه پیروز شدیم.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های نقش آفرین و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بهداری زمان جنگ و نظام سلامت بود، ادامه داد: اولین فریادرس مجروحان و فرشته نجات آنان امدادگران پرستاران و پزشکان بودند.

این مسئول اضافه کرد: امروز درس‌ها، عبرت‌ها، ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس نیاز جامعه اسلامی و جوانان ما است که در شرایط جنگ ترکیبی دشمنان و شرایط تهدید با استقامت و با بصیرت بمانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر برگزاری منظم جلسات کارگروه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت در بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سه حوزه کارکنان، دانشجویان و اساتید فعال است و باید گسترش پیدا کند و برای هر حوزه‌ای برنامه‌ای داریم.

وی افزود: دو واحد درس دفاع مقدس و مقاومت از مهر امسال به صورت اجباری در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی در همه واحد‌های دانشگاه نسبت به تدریس و گسترش این درس اقدام کند و همچنین برای فراگیری کارکنان در قالب آموزش ضمن خدمت برنامه ریزی به عمل آید.

سرهنگ سلامی با اشاره به اهمیت خاطرات و تجربیات کارکنان و رزمندگان دانشگاه علوم پزشکی استان، اذعان داشت: جمع آوری و مستندسازی نقش بهداری دفاع مقدس در قالب کتاب و سایر آثار هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تدوین فرهنگنامه شهدای دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: نماد بهداری دفاع مقدس را به صورت اورژانس جبهه در موزه دفاع مقدس مازندران طراحی کردیم و انتظار می‌رود با مدیریت و هدایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کند.

سرهنگ سلامی بر تقویت همکاری‌های تحقیقی پژوهشی و علمی دفاع مقدس و تدوین مقالات علمی دانشنامه استانی تاکید کرد و افزود: در تدوین این دانشنامه ۱۳ مدخل مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و انتظار داریم با همکاری این دانشگاه به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت دانشگاه یکی از برنامه‌های این کارگروه محسوب می‌شود، بر ثبت فعالیت‌های دانشگاه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در سامانه جامع دفاع مقدس کشور تأکید کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری همایش دانشجویان خارجی مقیم مازندران به عنوان سفیران مقاومت در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار