سردار جلالی: آسیب جدی یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری/ دستگاه‌های کشور از سِرور‌های بومی استفاده کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در عملیات طوفان‌الاقصی، واحد‌های آفندی دشمن صهیونیستی و یگان ۸۲۰۰ این رژیم در حوزه جنگ سایبری، آسیب جدی دیدند.
کد خبر: ۷۰۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ - 23October 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای محور مقاومت، اظهار داشت: نبرد محور مقاومت با رژیم صهیونیستی و حامیانش یک موضوع جدی است که در همه مجامع درباره آن صحبت می‌شود. جهانیان شاهد هستند که رژیم صهیونیستی با ارتکاب به جنایات ضد بشری و نسل‌کشی در غزه و لبنان روی هیتلر را سفید و حتی از او عبور کرده است و تمام این جنایات در مقابل دیدگان رسانه‌ها و افکار عمومی اتفاق می‌افتد.

سردار جلالی: مقاومت با شهادت فرماندهان پایان نمی‌یابد

سردار جلالی ادامه داد: این جنایات در بدترین شکل ممکن علیه مردم مظلوم غزه و لبنان در حال انجام است و مدعیان حقوق بشر و حقوق انسان‌ها از این جنایات حمایت می‌کنند.

وی افزود: صهیونیست‌های جنایتکار برای به شهادت رساندن یک رزمنده فلسطینی یک مجموعه ۲۰۰ نفری از مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند و چندین برج مسکونی را تخریب می‌کنند؛ حتی هیتلر چنین جنایاتی را که این باند جنایتکار مرتکب می‌شود، انجام نمی‌داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه موضوع مقاومت یک موضوع گفتمانی و تمدنی است، تأکید کرد: مقاومت با شهادت چند فرمانده و رهبرش به اتمام نمی‌رسد.

«مقاومت» زنده است
سردار جلالی گفت: نوع شهادت فرماندهان و حضور کاملاً حماسی آن‌ها در صحنه‌های نبرد و سنگر‌ها نشان‌دهنده این است که مقاومت زنده است و اگر فرمانده‌ای همچون یحیی سنوار عزیز به شهادت می‌رسد، سنوار‌های دیگری هستند که جای او را پر کنند و تجربه مبارزات فلسطینی‌ها این امر را به خوبی نشان داده است.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی از منظر حقوق بین‌الملل و افکار عمومی، موضوعی بسیار حیاتی است و باید به آن توجه شود، عنوان کرد: افکار عمومی دنیا باید این موضوع را دنبال کنند که جنایتکاران صهیونیستی چگونه و چرا مردم مظلوم فلسطین و لبنان را به فجیع‌ترین شکل به شهادت می‌رسانند؛ آن هم در حالی که شعار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهند؛ این یک تضاد و تناقضی است که دنیا نتوانسته به آن پاسخ دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور «مقاومت» را دفاع کاملاً مشروع فلسطینیان در برابر جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و یادآور شد: سرزمین فلسطین توسط دشمنان اشغال شده و هیچ‌یک از ملاحظات انسانی و بشری در مناطق اشغالی رعایت نمی‌شود.

رژیم صهیونیستی دچار فروپاشی شده است
سردار جلالی با اشاره به پیروزی خون بر شمشیر که در جریان قیام امام حسین (ع) رقم خورد، خاطرنشان کرد: خون شهدا تداوم‌بخش محور مقاومت خواهد بود و مسیر مقاومت با صلابت و استحکام ادامه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه نزد افکار عمومی جهانیان دچار فروپاشی شده است، افزود: صهیونیست‌ها اعتبار خود را از دست دادند. از سوی دیگر، جبهه مقاومت از رزمندگان تازه‌نفسی برای مقابله با جنایتکاران صهیونیستی بهره‌ می‌بَرد که این نسل جدید محور مقاومت، طلایه‌دار حرکت جدید مقاومت خواهد بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بیداری ملت‌ها و نظم جهانی مبتنی بر قدرت مقاومت و گفتمان تمدنی است، گفت: صهیونیست‌ها در طول یک سال گذشته با وجود ارتکاب جنایات متعدد علیه مردم مظلوم فلسطین، هیچ‌گونه دستاوردی نداشتند و در سطح بین‌المللی نیز کاملا منزوی شده‌اند. مردم جهان این جنایات را به‌شدت محکوم می‌کنند و محور مقاومت نیز هر روز توانمندتر شده‌است.

سردار جلالی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور، زمانی که توسط دشمن تهدید می‌شویم و دشمنان به دنبال توسعه ناامنی و شرارت هستند، ما محکوم به مقاومت هستیم؛ هرچند که ما پاسخ‌های قاطعی هم به دشمنان داده‌ایم.

قرار گرفتن ایران در جایگاه قدرت برتر منطقه
وی ادامه داد: توان دفاعی کشور، شرایط ژئوپولیتیکی سرزمین و قدرت ما در عرصه‌های دریا، هوا، موشکی، زمینی و همچنین جبهه مقاومت کاملاً توانسته ایران اسلامی را در ابعاد نظامی، سیاسی و استراتژیک به یک قدرت برتر در منطقه تبدیل کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: موضوع درگیری و مقاومت یک موضوع اساسی و راهبردی است که دنبال می‌شود؛ ولی در کنار آن در جنگ‌ها پاسخ به حملات هم وجود دارد و ممکن است که درگیری‌ها دو طرفه باشد؛ لذا اقدامات ما در ابعاد پدافند غیرعامل به طور متفاوتی دنبال می‌شود و به دلیل شرایط خاص موجود، برخی برنامه‌ها حذف شده و رویکرد عمده برنامه‌های امسال این سازمان، برنامه‌های عملیاتی و آمادگی در جهت مقابله با تحرکات دشمن است.

سردار جلالی گفت: در حوزه دفاع و بخش پدافند غیرعامل، تجزیه و تحلیل راهبردی رویکرد‌های دشمن و بررسی سناریو‌های احتمالی او یک موضوع کلیدی و اساسی است که توسط سازمان پدافند غیرعامل طراحی شده و بر اساس این موارد، آمادگی‌ها، هوشیاری و ارتقای انسجام ملی که ضرورت رویایی با دشمن صهیونیستی است، رویکرد اساسی ما محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: ارتقای آمادگی‌های زیرساختی و مقابله و پاسخ در حوزه‌های پدافند غیرعامل جزو رویکرد‌های عملیاتی است که باید حتماً انجام شود.

تشریح دستورالعلمل‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: وقتی  در شرایط تهدید قرار می‌گیریم، انسجام ملی حرف اول را می‌زند و همه جریان‌ها باید دفاع از منافع ملی را دنبال کنند. دستورالعملی به نام «شهید زاهدی» در حوزه دفاع سایبری تدوین و دستورالعمل اقدامات عمومی دستگاه‌های اجرایی به نام «شهید نیلفروشان» نام‌گذاری شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه دستورالعمل «شهید کاظمی» برای اقدامات استانی تدوین شده است، افزود: در‌ حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور دستورالعمل «شهید باکری» برای پایش تهدید، مدیریت مخاطرات و تداوم کارکرد‌های ضروری جزو این دستورالعمل است تا اگر در شرایطی برخی زیرساخت‌ها آسیب دیدند، بتوانیم به فعالیت ادامه دهیم. در حوزه پرتوی، الکترومغناطیس و خرابکاری‌هایی که در این حوزه متصور است نیز دستورالعمل‌های «شهید فخری‌زاده» و «شهید چمران» تدوین شده است.

وی عالی‌ترین مسئول در هر دستگاه اجرایی را موظف به اجرای مصوبات پدافند غیرعامل در آن دستگاه دانست و بیان کرد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل سیاست‌گذاری و راهبری مسائل پدافند غیرعامل است و قانون، استنکاف از اجرای مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل را جرم‌انگاری کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اساسنامه پدافند غیرعامل به تصویب فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) رسیده است و در معماری جدید، سازمان پدافند غیرعامل به عنوان هسته اصلی راهبری اقدامات پدافند غیرعامل کشور مشخص شده و سایر دستگاه‌های دولتی و دانش‌بنیان به عنوان لایه دوم اجرا پیش‌بینی شده‌اند.

سردار جلالی عنوان کرد: در دولت‌های گذشته تا حدودی در زمینه پیاده‌سازی ملزومات پدافند غیرعامل تا حدودی چالش داشتیم؛ دلیل آن‌هم این بود که ما یک سازمان بین بخشی بودیم؛ اما در اساسنامه، رابطه ما با دولت مشخص شده است و آقای پزشکیان هم دید بلندی به این موضوع داشته‌اند و مقرر شد که رئیس سازمان پدافند غیرعامل به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه پدافند غیرعامل تعیین شود که حکم آن دیروز صادر شد و این موضوع به پیشبرد مسائل پدافند غیرعامل کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع انفجار پیجر‌ها در لبنان اظهار داشت: در حوادث اخیر لبنان شاهد خرابکاری بر اساس فناوری‌های نو بودیم که باید به آن توجه می‌کردند. از سال گذشته بر استفاده از «هوش مصنوعی» اصرار داشتیم تا حوادثی مانند انفجار پیجر‌ها در داخل کشور رخ ندهد و خوشبختانه در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با حمایت سازمان پدافند غیرعامل شاهد به ثمر رسیدن دستاورد‌های خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

تولید سرور بومی امن
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد سرور‌های کشور ساخت یک شرکت خارجی است؛ اما شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید سرور شده‌اند و امروز سرور بومی امن تولید شده است. انتظار ما این است که دیگر سرور خارجی خریداری نشود و از سرور‌های بومی استفاده شود.

سردار جلالی اضافه کرد: در حوزه دیوار‌های آتش یا فایروال‌ها محصولات داخلی خوبی تولید شده است و در حوزه سامانه‌های مقابله با نشت داده نیز به دستاورد‌های خوبی رسیده‌ایم؛ علاوه بر این در حوزه اتوماسیون‌های اداری و صنعتی هم دستاورد‌ها و محصولات خوبی داریم.

وی یادآور شد: امروز هفت نوع سامانه اسکادای بومی داریم که به نوعی خط مقدم مقابله با جنگ سایبری در حوزه زیرساخت‌های حیاتی کشور است. تجربه انفجار پیجر‌ها در لبنان اثبات کرد که نمی‌توانیم به فناوری‌های حساس خارجی متکی باشیم و بهترین راه حل هم استفاده از سامانه‌های بومی است.

واردشدن آسیب جدی به واحدهای آفندی دشمن بر اثر جنگ سایبری
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در عملیات طوفان‌الاقصی واحد‌های آفندی دشمن و واحد ۸۲۰۰ آن در حوزه جنگ سایبری آسیب جدی دیده است، افزود: آمادگی کشور در حوزه جنگ سایبری بسیار بالاست؛ البته در یک سال گذشته تهدید جدی نداشته‌ایم؛ اما در هر حال احتمال حمله جدی است و امیدواریم با آمادگی دستگاه‌های اجرایی، شاهد موضوع خاصی نباشیم.

سردار جلالی در پایان، دوران کرونا را دارای تجارب بسیار مهم برای جهان دانست و گفت: ما نظام عملیات پدافند زیستی را با استفاده از تجارب کرونا تدوین کردیم و امسال نیز با استفاده از این دستورالعمل‌ها با شیوع بیماری «تب دانگی» مقابله کردیم. اطلاعات احصاء شده نشان داد که موفقیت‌های بسیار خوبی در مقابله با گسترش پشه و بیماری دانگی حاصل شده و برای رصد و کنترل بیماری‌های واگیردار نیز با همکاری وزارت بهداشت دستورالعمل‌های خوبی تهیه شده است.

در پایان این نشست خبری از پوستر گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با شعار «تدبیر امروز، امنیت فردا» رونمایی و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های سایبری بومی پدافند غیرعامل افتتاح شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها