حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

دشمنان از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی واهمه دارند؛ چرا که می­‌دانند احساس مسئولیت مردم و حضور در صحنه­‌های سیاسی، اجتماعی ضمن این‌که نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند باعث اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی نیز خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ - 12June 2021

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- حسن علائی فعال؛ چند روز بیشتر به آغاز بزرگ‌ترین رویداد سیاسی، اجتماعی جمهوری اسلامی ایران باقی نمانده است. جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که از آغازین روزهای تأسیس تاکنون، با احترام به رأی مردم، مسئولین قدرتمندترین نهادهای اجرایی و تقنینی کشور را با مشارکت و رأی مستقیم مردم بر سر کار آورده و مسئولیت اداره کشور را به آنان سپرده است. این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، مردم ایران تجربه حضور جدی پای صندوق­‌های رأی و مشارکت در اداره کشور را نداشتند؛ بلکه نظام شاهنشاهی در یک فرآیند کاملاً نمایشی و فرمایشی تعدادی نماینده از پیش تعیین‌شده را به‌نام نمایندگان ملت راهی مجلس شورای ملی می­‌کرد و آنان نیز جز تصویب اوامر ملوکانه شأنی و اعتباری برای خود قائل نبودند!

برگزاری دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات خبرگان رهبری، پنج دوره انتخابات شورای شهر و روستا و ...،کارنامه درخشانی در حیات چهل‌ و دو ساله نظام جمهوری اسلامی و نمود بارز مردم‌سالاری دینی و ایرانی است. این تعداد انتخابات که پس از برگزاری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی در کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌فرمان امام خمینی (ره) در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین سال 1358 و همه‌پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی که در تاریخ یازدهم و دوازدهم آذر سال 1358 به تصویب مردم ایران اسلامی رسید، نشانگر آن است که رهبران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی به جمهوریت نظام سخت پایبند بوده و حیات نظام اسلامی را درگرو آن می­‌بینند. این در حالی است که نظام به‌اصطلاح دموکراتیک غرب که خود را سردمدار دموکراسی در جهان می­‌داند و علی‌الظاهر باید از مظاهر دموکراسی در جهان حمایت کند با خباثت تمام در هر دوره از انتخابات ایران اسلامی سعی در مأیوس کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی دارد!

راه‌­اندازی ده­‌ها شبکه تلویزیونی و رادیویی، انتشار مقالات متعدد در روزنامه‌­ها و مجلات و در سال‌های اخیر استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و صرف میلیون‌ها دلار برای این است که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و اگر آمدند به گزینه مطلوب و مورد حمایت آنان رأی دهند! همه این اقدامات مذبوحانه نشان‌دهنده آن است که دشمنان از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و رقم خوردن مشارکت حداکثری واهمه دارند؛ چرا که می­‌دانند احساس مسئولیت مردم و حضور در صحنه­‌های سیاسی، اجتماعی ضمن این‌که نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد، از طرفی باعث اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

بدین لحاظ دشمنان از هیچ ترفندی برای کمرنگ کردن حضور مردم در رویدادهای سیاسی، اجتماعی که نمود بارز آن انتخابات است فروگذار نخواهند کرد و به اعتراف خودشان تحریم‌­ها و فشارهای ظالمانه و حداکثری اقتصادی آنان نیز در جهت بی­‌رونق کردن حضور مردم در عرصه‌­های مختلف و ایجاد گسست و فاصله بین مردم و مسئولین است؛ اما مردم عزیزمان که هوشیاری خود را همواره به رخ دشمنان کشیده‌­اند می­‌دانند که انتخابات فرصتی بی‌نظیر برای استحکام پایه‌های کشور است و اگر مشکلات و معضلاتی وجود دارد - که قطعاً وجود دارد - راه برون‌رفت از مشکلات حضور آگاهانه پای صندوق­‌های رأی و انتخاب مطلوب است.

دلسردی از حضور در انتخابات با توهم بی‌تأثیر بودن رأی­ دادن­‌ها که از سوی واماندگان داخلی و دشمنان خارجی تبلیغ می­‌شود در واقع ایجاد فرصت بیشتر برای بدخواهان است تا به اهداف شوم خود برسند. حضور پرشور پای صندوق­‌های رأی نشان‌دهنده‌ی اقتدار ملّی است.

امکانات دفاعی و قدرت‌های دیپلماسی و ... به کشور اقتدار می‌دهد، امّا بیش از همه‌ی این‌ها مردم یک کشور و ملّت‌اند که اقتدار می‌دهند و این حقیقت را طی سال‌های گذشته تجربه کرده و به تأثیرات آن پی برده‌­ایم.

و امروز به همگان، دوست و دشمن، ثابت شده است که تنها ایران قوی و قدرتمند می­‌تواند با حفظ استقلال خود مشکلات را از پیش­روی بردارد و امیدوارانه راه پیشرفت را بپیماید و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی تضمین‌کننده و تحقق‌بخش ایران قوی در همه عرصه­‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار