مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

حمایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از رسانه‌ها برای بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی

جعفری با اشاره به نقش این موزه در بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: امروز موزه‌ها محلی برای پویایی، آموزش و ارتباطات بین نسلی و تبیین اندیشه‌های متعالی مبتنی بر تمدن و تاریخ است لذا وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین شکل و هنرمندانه‌ترین روش با ابزار رسانه‌ای در معرض دید عموم قرار دهیم.
کد خبر: ۴۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 19October 2021

حمایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از رسانه‌ها برای بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اختتامیه دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور «محمدباقر خرمشاد» معاون سیاسی وزیر کشور، «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از صاحبنظران و اندیشمندان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در این همایش با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی شکل گرفت که این پارادیم فکری هرچه جلوتر آمد تحولات بزرگی را در جهان رقم زد. ملت‌های بزرگ، رشید و اندیشمندان و صاحبنظران بزرگی این گفتمان را متعلق به خود می‌دانند، برایش جان می‌دهند و برای رشد آن تلاش می‌کنند. این عزت و افتخار برای ملت ایران است، اما امروز در دست همه کسانی است که به انقلاب و رهبری علاقه دارند.

وی با اشاره به نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: برای تبیین این گفتمان همه رسانه‌ها و صاحبنظران تلاش می‌کنند. موزه‌ها علاوه بر اهداف اولیه خود امروز یک ظرفیت تعاملی و گفتمانی را در دنیا ایجاد کرده و آن نگاه سنتی که تنها مکانی برای ارائه آثار تمدنی باشد را کنار زده‌اند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت: امروز موزه‌ها محلی برای پویایی، آموزش و ارتباطات بین نسلی و تبیین اندیشه‌های متعالی مبتنی بر تمدن و تاریخ است لذا وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین شکل و هنرمندانه‌ترین روش با ابزار رسانه‌ای در معرض دید عموم قرار دهیم.

جعفری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند تلاش کنید انقلاب اسلامی در این موزه، درست و دفاع مقدس بدون تحریف ارائه شود. اعتقاد داریم اگر دفاع مقدس به درستی تبیین شود انقلاب اسلامی نیز درست تبیین می‌شود.

وی بیان کرد: در اولین همایش بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با بیش از ۱۱۶ مقاله بخشی از خلا‌های نظری و مبانی علمی گفتمان را در حوزه دفاع مقدس و انقلاب پر کرده‌ایم. امروز تعداد زیادی مقاله از صاحبنظران در سراسر کشور با مشارکت دانشگاه‌ها به دست ما رسیده است که این‌ها سرمایه‌های علمی و مبنایی ماست.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز امانتدار حرکت عظیمی هستیم که گفتمان‌های غیر دینی را به چالش کشیده، پیشگام‌ترین گفتمان در دنیاست و در خانه‌ای که متولد شده باید شایسته و با افتخار آن را ارائه کنیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها