روایت یکی از شاهدان عینی از لحظه شهادت سردار شهید محسن قاجاریان

سردار شهید محسن قاجاریان به حضرت زهرا (س) علاقه شدیدی داشت و عاقبت در عملیات آزادسازی منطقه نبل و الزهرا به شهادت رسید. علت شهادتش هم تیری بود که از پهلوی راست به سردار اصابت کرد که موجب خونریزی داخلی شده بود و او را عرشی کرد.
کد خبر: ۶۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 07February 2016

روایت یکی از شاهدان عینی از لحظه شهادت سردار شهید محسن قاجاریان

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به دنبال شهادت شهید قاجاریان فرمانده دلیر تیپ 21 امام رضا(ع) یکی از شاهدان عینی شهادت این سردار سرافراز به تشریح جزئیات شهادت او پرداخت و گفت: به همراه سردار قاجاریان و چند تن دیگر از فرماندهان سپاه از جمله سردار اصانلو و سردار آسیابی و ... جهت شناسایی به منطقه رفته بودیم، که تیراندازی شدیدی اتفاق افتاد و همه روی زمین دراز کشیدیم. من در این شرایط خطاب به سردار قاجاریان که هنوز ایستاده بود فریاد زدم  که روی زمین بخوابد، سردار کمی کمرش را خم کرد، در همین حال متوجه شدم که سردار آسیابی زخمی شده و دیدم سردار هم روی زمین دراز کشیده.

جلو آمدم دیدم که سردار قاجاریان بروی زمین افتاده و شهید شده. علت شهادتش تیری بود که از پهلوی راست به سردار اصابت کرده بود و به علت خونریزی داخلی او را آسمانی کرده بود.

مجتبی قاجاریان فرزند شهید در گفتگویی در خصوص شوق و اشتیاق پدر به شهادت گفت: پدرم بارها به جانشین خود و نیروهایی که همرزم او در سوریه بودند، گفته بود که «دعا کنید عاقبت ما به شهادت ختم شود».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سردار شهید محسن قاجاریان به حضرت زهرا (س) علاقه شدیدی داشت و عاقبت در عملیات آزادسازی منطقه نبل و الزهراء به فیض شهادت نائل شد، به نقل خاطرهای در این زمینه پرداخت و گفت: چندی پیش در مراسمی در نیشابور از مداحی در تهران دعوت کردند. او در این مراسم  روضه حضرت زهرا (س) را خواند، شهید قاجاریان آخرین بار که در نیشابور بود از همکارانشان میخواهد که دوباره همان مداح را به نیشابور دعوت کنند تا برایشان روضه حضرت زهرا (س) بخواند.

با کنار هم قرار دادن این اتفاقات متوجه میشویم که سردار قاجاریان به مادر پهلو شکسته سادات حضرت زهرا (س) عشق میورزید و همین علاقه باعث شد تا در ایام مجروح شدن حضرت، همچون او با پهلویی شکسته به ملاقات صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) برود .

نظر شما
پربیننده ها