نگاهی به زندگی‌نامه شهید «اسماعیل جوان»

شهید «اسماعیل جوان» پس از پیروزی انقلاب اسلامی در لباس مقدس سربازی برای دفاع از خاک کشورش در مقابل نیروهای رژیم بعثی عراق به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ 2 اردیبهشت‌ماه 1365 در «حاج عمران» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ - 12July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسماعیل جوان» تاریخ 2 مهرماه 1344 در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در لباس مقدس سربازی برای دفاع از خاک کشورش در مقابل نیروهای رژیم بعثی عراق به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ 2 اردیبهشت‌ماه 1365 در «حاج عمران» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

«اسماعیل جوان» در تاریخ 2 مهرماه 1344 در یکی از روستاهای شهرستان مراغه به نام گویدرق در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. ماه‌ها و سال‌ها سپری شد و وی در آغوش پر مهر خانواده‌ای متدین و مهربان پرورش بافت.

باتوجه به نبود امکانات تحصیلی در روستا، جهت سپری کردن دوران تحصیل به روستای دیگری به نام چای‌باغی رفت و تا مقطع دوم ابتدایی به تحصیل ادامه داد و پس از آن به مراغه عزیمت نمود و ادامه تحصیلاتش را همانجا گذراند. بعد از یکسال به علت دوری از خانواده نتوانست در مراغه بماند و ناچارا به روستای زادگاه خویش بازگشت و به پدر در کارهای کشاورزی کمک کرد.

وی پس از گذشت 8 سال که به کارهای کشاورزی و دامداری مشغول بود، جهت انجام خدمت مقدس سربازی راهی عجب‌شیر شد و سه ماه در پادگان 03 عجب‌شیر دوره آموزشی را گذراند.

در آن زمان کشورمان در حال جنگ با عراق بود و وی جهت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل عازم شهر اشنویه شد. وی به همراه همرزمانش به طور نامشخصی مفقودالاثر شد و بعد از 8 سال پیکر پاکش با فعالیت گروه تفحص پیدا شد و در مزار شهدای مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها