دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد+ تصاویر

همزمان با شب میلاد با سعادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) «عین‌اللهی» با پدر شهیدان و جانباران «دهنوی »در مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۷۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹ - 03February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از مقام والای پدران و مادران شهدا اظهار داشت: روحیه ولایت‌پذیری و دفاع شهیدان باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه اهدای سه شهید و دو جانباز به میهن اسلامی از یک خانواده نشان‌دهنده روحیه ایثار و فداکاری این پدر و مادر است که همچنان همانند یک سرو استوار و مقاوم پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند گفت: باید آثار و خاطرات این شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس حفظ و در قالب ساخت مستند، ثبت خاطرات و ساخت فیلم به نسل جوان منتقل شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه منزل شهیدان دهنوی در دوران دفاع مقدس به یک پایگاه برای اعزام جوانان به مناطق عملیاتی تبدیل شده بود و در حال حاضر نیز آثار شهیدان در این منزل به عنوان یک موزه حفظ شده است افزود: رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما و مسئولان استان خراسان رضوی باید از این ظرفیت به عنوان کانون انتقال روحیه جهاد، انقلابی‌گری و ولایت‌پذیری استفاده کنند.

دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد+ تصاویر

عین اللهی بیان داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل شهیدان دهنوی نشان از عظمت این مکان دارد و باید تمام مردم به ویژه جوانان با این شهیدان و خانواده‌های آن‌ها بیش از پیش آشنا شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور پزشکان و کادر پزشکی در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم و یا ارائه خدمات درمانی به مجروحان در نزدیکترین مکان به خط مقدم ویژگی بارز و وجه تمایز با سایر جنگ‌های جهان است، تصریح کرد: در این میان شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی شد که متأسفانه آن طور که باید و شاید به جامعه معرفی نشدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود روحیه ایثارگری موجب خلق حماسه‌ای دیگر در دوران همه‌گیری بحران کرونا در قالب کمک‌های مومنانه و ارائه خدمت به بیماران شد و ثمره این تلاش شبانه روزی موجب شکست کرونا گردید که باید این روحیه در میان مردم به ویژه نسل جوان حفظ شود و مسئولان استان خراسان رضوی برای این مهم تمام تلاش خود را داشته باشند.

دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد+ تصاویر

عین‌اللهی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از معنویت خاصی برخوردار است و دشمنان تمام تلاش خود را دارند که در قالب فتنه‌انگیری این فضای معنوی را کم‌رنگ کنند که به طور حتم این فتنه‌ها با هوشیاری مردم خنثی می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه این دیدار از موزه شهیدان دهنوی بازید کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی وزیر بهداشت را همراهی کردند.

دیدار وزیر بهداشت با پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد+ تصاویر

برادران علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و ۲۰ شهریور ۱۳۵۰، چشم به جهان گشودند و در نهم دی ۱۳۵۷ در دوران انقلاب در مشهد، سوم تیر ۱۳۶۲ در مهران و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ در ماووت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها