دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رئیس جمهور چهاردهم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور

امروز تمام بار اقتصادی کشور به دوش دولت است، درصورتی که تنها راه کسب توفیق در موضوع اقتصاد مردمی کردن آن است. بنظر می‌رسد این مهم باید در دستور کار اصلی دولت آینده باشد.
کد خبر: ۶۷۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰ - 04July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری اکنون به اوج حساسیت و رقابت خود رسیده است و دو نامزد از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافته‌اند، فارغ از اینکه چه کسی پیروز نهایی انتخابات خواهد شد، مهم حضور و مشارکت مردم ایران پای صندوق‌های رأی است که می‌تواند یک پیروزی برای همه ملت و نظام جمهوری اسلامی باشد.

رقابت‌ها، شور انتخاباتی و هیجان تمام می‌شود و این رویکرد‌ها و نحوه اداره کشور است که موضوعی مهم و موثر در زندگی آحاد مردم تلقی می‌شود، اگر ندانیم که اهم موضوعات و اولویت‌هایی که یک رئیس جمهور باید به آن بپردازد، شامل چه مواردی می‌شود، قطعاً برخی مشکلات مرتفع نخواهد شد.

در ادامه به بررسی برخی از رویکردهای لازم در موضوعات مختلف از نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌پردازیم.

۱-رئیس کمیسیون عمران مجلس: مردمی‌سازی اقتصاد در دولت آینده اولویت باشد

«محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصیصه‌های یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد بر مسند ریاست جمهوری بنشیند باید فهم و شناختی صحیح از ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مصائب کشور داشته باشد، همچنین نیاز است که رئیس جمهور توان اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور را داشته باشد تا ظرفیت‌های کم‌نظیرمان بالفعل شود. برخی از افراد ممکن است شناخت کافی داشته، اما توان اجرایی ندارند و برخی دیگر هم توان اجرایی دارند، اما از شناخت و درک مصائب کشور بی‌بهره هستند.  

انتخابات ......

رضایی کوچی بیان کرد: یکی از اقدامات با فوریت که باید در دولت آینده انجام شود این است که ما اعتمادسازی لازم را بین صاحبان سرمایه و دولت ایجاد کنیم تا نقدینگی به شکل صحیح به سمت تولید و زیرساخت‌ها هدایت شود، امروز تمام بار اقتصادی به دوش دولت است، درصورتی که تنها راه کسب توفیق در موضوع اقتصاد مردمی کردن آن است.

۲- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: گسترش آزادی‌های مشروع در چارچوب قانون اساسی دستور کار دولت چهاردهم باشد 

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم به مسئله تورم و اقتصاد اظهار داشت: مشکل اقتصاد در ایران به تورم برمی‌گردد، ما اگر بتوانیم تولید را به مرحله‌ای برسانیم که مالیات برآمده از تولید بتواند هزینه‌های جاری ما را جبران کند، می‌توانیم تورم را به حداقل ممکن برسانیم، ضمن اینکه باید نگاهی هم به حوزه ارزی داشته باشیم. عرضه و تقاضای ارز باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود، زیرا نباید شرایط به نحوی باشد که افراد به واسطه تغییر قیمت ارز تورم تحمیلی داشته باشند. دولت چهاردهم باید دو مسئله مدیریت قیمت ارز و حمایت تمام قد از تولید خرد و کلان را در دستور کار قرار دهد.

گسترش آزادی‌های مشروع در چارچوب قانون اساسی دستور کار  دولت چهاردهم باشد

محبی نجم‌آبادی گفت: موضوع دیگری که در دولت چهاردهم باید مد نظر باشد توزیع عادلانه ثروت با هدف تحقق عدالت اجتماعی است.

۳-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مدیران دولت آینده باید جوانان انقلابی و متخصص باشند

«علیرضا زندیان» نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید از از تمام ظرفیت‌های داخلی کشور بهره ببرد، گفت: رئیس جمهور آینده همچنین باید از نیرو‌های کاردان و متخصص در بدنه دولت بهره ببرد تا در پیشبرد اهداف و وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود موفق باشد، هیأت دولت چهاردهم نیز باید از نیرو‌های جوان و انقلابی تشکیل شود.

انتخابات ......

وی افزود: بنده به نوبه خود از دولت شهید رئیسی تشکر می‌کنم، اعضای این دولت به معنی واقعی پای کار مردم بودند و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم دریغ نکردند، امروز مشکلات کشور به نحوی نیست که بتوانیم ظرف چهار سال بر همه مصائب کشور غلبه کنیم، بنابراین، نمی‌توانیم انتظار رفع همه مشکلات را از دولت شهید رئیسی داشته باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها