مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

ایثارگری‌های رزمندگان در دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری است

سردار «اسلامی» با اشاره به این که ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری است گفت: هفت اثر برگزیده استان البرز به هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس راه یافتند.
کد خبر: ۶۷۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶ - 04July 2024

ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری استسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ارسال هفت اثر برگزیده این استان در بخش‌های سرود، پادکست، فیلم داستانی، مستند، نمایش رادیویی، متن نمایشنامه و نماهنگ به هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین پاسداشت رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: استان البرز همواره در عرصه فرهنگی و هنری، در زمینه تولید آثار فاخر مرتبط با دفاع مقدس، پیشرو بوده و در این دوره از جشنواره نیز شاهد حضور فعال هنرمندان و تولیدکنندگان این استان بوده‌ایم.

اسلامی افزود: داوری آثار ارسالی به این جشنواره در سطح استان انجام و هفت اثر برتر در بخش‌های مختلف انتخاب و به دبیرخانه جشنواره ملی فانوس ارسال شد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت هنرمندان و فرهیختگان استان، شاهد موفقیت‌های چشمگیری برای این استان در هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن دعوت از هنرمندان سراسر کشور برای خلق آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: ما مفتخریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس به ثبت رسانده است. رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در این دوران، گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالتی مهم بر عهده همه ما است، از هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری دعوت کرد تا با خلق آثار فاخر، نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال پیام‌های ارزشمند دفاع مقدس به نسل‌های آینده ایفا کنند.

سردار اسلامی همچنین از آمادگی این اداره کل برای حمایت از هنرمندان در خلق آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این مسیر، در کنار هنرمندان خواهیم بود و از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه آنها حمایت خواهیم کرد.

هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس به منظور پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های مختلف هنری و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار