معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران زنجیره کامل فضایی را در اختیار دارد

مهدی‌نژاد نوری گفت: در حوزه فضایی، کشور زنجیره کامل فضایی را که شامل طراحی، ساخت پرتاب‌کننده ماهواره و سیستم کنترل ماهواره در اختیار دارد فقط باید میزان آن را افزایش و سطوح آن را ارتقا داد.
کد خبر: ۶۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ - 04July 2024

جهاد علمی عرصه پیش روز جامعه نخبگان استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته در نشست تخصصی معاونین علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رونمایی از محصولات فناورانه و نوآورانه سپاه خراسان رضوی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مسیر خود با خطرات زیادی مواجه شد، هنوز هم این خطرات وجود دارد، آنچه که انقلاب اسلامی را بیمه کرده، توکل بر خداوند و حضور مردم در صحنه بوده است.

وی افزود: بسیج مصداق بارز مردم است، جماعتی که در اقشار مختلف حضور دارند، آنها را در صحنه دفاع از انقلاب دیده می‌شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف، گفت: در دیدار جانبازانی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده بودند، در پاسخ به سؤال آنها در خصوص جهاد گفتند، من خیلی وقت است حکم جهاد صادر کرده‌ام آن صرفاً جهاد در میدان رزم نیست، بلکه در همه صحنه‌ها است وقتی جنگ ترکیبی است جهاد سیاسی، اقتصادی، سازندگی، و علمی داریم؛ چراکه به فرموده حضرت علی(ع) علم ابزار سلطه و قدرت و سیطره است هر کس آن را به‌دست آورد آقایی می‌کند و هر کس به‌دست نیاورد برایش آقایی می‌کنند.

سردار مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: برای انقلاب اسلامی مایه ننگ است، اگر زیر دست دیگران و تفکرات دیگران باشد پس باید به علم دست پیدا کرد، کدام علم و چگونه، علمی که مفید و یا نافع تلقی شود، علم باید مدیریت و حفاظت شود که نیازمند سازو کار‌هایی است. پرچم علم در نیرو‌های مسلح با هدایت فرماندهی انقلاب اسلامی در اهتزاز است.

وی ادامه داد: پرچم علم در نیرو‌های مسلح با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهتزاز درآمده است، در سطح نیرو‌های مسلح بیشترین و قوی‌ترین آن در عرصه سپاه و بسیج وجود دارد و ما امروز در سطح ملی پیشتاز هستیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه اشاره داشتند که ما نسبت به آنچه بودیم پیشرفت‌هایی داشته‌ایم امروز در دنیا مطرح هستیم، اما نسبت به قله‌ها خیلی عقب هستیم، آنچه دنیا در عرصه‌های مختلف دارد فاصله ما با آنان بسیار زیاد است.

سردار مهدی‌نژاد نوری گفت: همه مردم ایران باید به دنبال علم باشند. ما سربازان خط مقدم این عرصه محسوب می‌شویم و باید جانمان را بر سر این راه بگذاریم تا اسلام پیش برود. به عنوان پیشگام ظهور امام زمان عج، باید بسیار تلاش کنیم.

وی بیان داشت: ما نقش بی‌بدیلی در تقویت و پیشرفت ترغیب خانواده داریم، نباید دچار خودفریبی و خودشیفتگی شویم، نباید تصور کنیم همه کار‌ها را درست انجام داده‌ایم و از طرفی نباید خودتحقیر باشیم، باید دارای افق‌های بلند باشیم و به قله‌ها فکر کنیم و راه حل‌های واقعبینانه ارائه دهیم و به جلو حرکت کنیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای کاهش این فاصله باید توانمندی‌های خود را ارتقا دهیم و مطالعه و تحقیقات بیشتری داشته باشیم. سعی و تلاش خود را افزایش دهیم مانند شهید آیت‌الله رئیسی که خستگی‌ناپذیر و پرتلاش بود. باید کار و همفکری کنیم چراکه ما امروز باید تمدن نوین اسلامی را بر پا کنیم و باور کنیم این عرصه، جهاد علمی است و البته باید تدبیر و سازماندهی مناسب را داشته باشیم. ما با آنچه که باید باشیم فاصله داریم و باید این فاصله‌ها را برداریم.

سردار مهدی‌نژاد نوری گفت: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه فناوری در کشور از لحاظ بازار وجود دارد از جمله بازار نفت و پزشکی، رساندن این‌ها به هم نیازمند هدایت راهبری است که با ارتقای کار‌ها و تلاش باید ظاهر شوند و به‌عنوان نقش بسیج و سپاه باید به این دستاورد‌ها کشور را برسانیم.

وی بیان داشت: در حوزه فضایی، کشور زنجیره کامل فضایی را که شامل طراحی، ساخت پرتاب‌کننده ماهواره و سیستم کنترل ماهواره در اختیار دارد فقط باید میزان آن را افزایش و سطوح آن را ارتقا داد. ایران در حوزه سلامت نیز میزبان مردم سایر کشور‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار