مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌ها، حاصل خون شهدای غزه است

سرهنگ رشیدی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌های دنیا را حاصل خون کودکان شهید غزه دانست و گفت: بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های دنیا نشان دهنده بیداری جهانی و نفرت آزادیخواهان جهان از رژیم غاصب اسرائیل است.
کد خبر: ۶۷۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ - 18July 2024

حاصل خون کودکان شهید غزه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌ها استسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: در آیات متعددی از قرآن کریم بر تعقل و تفکر تاکید شده است چرا که هر کاری براساس تعقل و تفکر و همچنین تحقیق و پژوهش باشد، با آگاهی و بصیرت به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به حادثه عظیم عاشورای حسینی، گفت: اقدام اهل کوفه در دعوت از امام حسین (ع) براساس بصیرت نبود و خیلی زود تحت تاثیر دستگاه یزید و تبلیغات مسموم بر علیه اهل بیت قرار گرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، افزود: مردم کوفه برخلاف نامه‌هایی که با هدف دعوت از امام حسین (ع) برای حضور در کوفه و در نهایت مبارزه با یزید نوشته بودند، بدون بصیرت و با تقلید کور کورانه از همدیگر حتی به سفیر و فرستاده ابا عبدالله الحسین (ع) هم رحم نکردند.

وی با بیان اینکه در حادثه عاشورا به طفل شیرخوار هم رحم نکردند، تصریح کرد: لحظه به لحظه حوادث عاشورا درس و عبرت است.
رشیدی با اشاره به اهمیت درک به موقع از مسائل، عنوان کرد: آگاهی و بصیرت بایستی به موقع باشد و گرنه عواقب بی بصیرتی جبران نا پذیر است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به اشاره به اینکه تاریخ تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: حوادث ماه‌های اخیر غزه یاد آور مظلومیت شهدای دشت کربلا است.

وی به تشابهات حادثه عاشورا و حوادث غزه و سایر مناطق اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: ماهیت خیانت، نبود یاری کننده، مظلومیت زنان و کودکان، ترک برادران و ... همانطور که در کربلا بود در غزه نیز نمود دارد.

رشیدی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی حتی اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را به مناطق اشغالی فلسطین به ویژه غزه نمی‌دهد و طرفداران این رژِیم کودک کش دم از حقوق بشر می‌زنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به وحشی گری نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روحیه مقاومت مردم فلسطین و حامیان آنها مانند مردم یمن و حزب الله لبنان و ... ستودنی است.

وی با بیان ینکه پیام رسان حادثه عاشورا حضرت زینب (س) بود، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخصوص پس از حادثه ۷ اکتبر و طوفان الاقصی شاهد بیداری اسلامی در سطح جهان هستیم و نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای دانشجویان آمریکایی نوشت، حاوی پیام‌های مهمی بود و نقش بسیار موثری در بیداری جوانان حامی مقاومت در جهان داشته است.

رشیدی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط بسیاری از کشور‌های دنیا را حاصل خون کودکان شهید غزه دانست و ادامه داد: بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های دنیا نشان دهنده بیداری جهانی و نفرت آزادیخواهان جهان از رژیم غاصب اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار