استاندار زنجان:

باید در موزه دفاع مقدس به صورت ویژه به هشت سال دفاع مقدس پرداخت

«افشارچی» گفت: اگر موزه را صرفا برای چند تا عکس افتتاح کنیم این موضوع را شخصا نمی‌پسندم، در موزه دفاع مقدس باید به صورت ویژه به هشت سال دفاع مقدس پرداخت و برای نسل‌های که آن دوران را ندیده‌اند باید بتوانیم یک ایجاد ارتباط کرده و تفاوت آن را با جنگ‌های دیگر متفاوت بیان کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ - 20July 2024

8 سال دفاع مقدس جنگی برای حفظ استقلال ایران بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «محسن افشارچی» استاندار زنجان امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به ایام دفاع مقدس و برگزاری اجلاسیه شهدای غریب اظهار داشت: ۴۴ سال پیش اتفاقی که در کشور ما رقم خورد، در واقع یک جنگی برای بدست آوردن  استقلال کشور بود.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود در واقع دفاع از کیان دینی و ملی بود، گفت: برای بدست آوردن استقلال کشور باید هزینه داد و جنگ کرد و ما برای استقلال کشورمان هزینه داده‌ایم.

افشارچی با بیان اینکه همه شهدای که شهید شدند، هر کدام از آنها یک سرمایه‌ای بودند که ما برای بدست آوردن استقلال کشورمان هزینه کردیم، افزود: این سرمایه‌ها را از دست دادیم تا به قله استقلال برسیم، بنابراین نسبت به تک تک شهدا باید احساس دین و وظیفه کرده و باید برای سربلندی و عزت کشور تلاش کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۱۱ شهید غریب دارد، متذکر شد: در رابطه با شهدای غریب باید متفاوت عمل کرد و از متولیان به ویژه صدا و سیما درخواست می‌شود نسبت به این مهم توجه شود.

وی به سرانجام رسیدن محوطه پروژه موزه دفاع مقدس زنجان تاکید کرد و گفت: اگر موزه را صرفا برای چند تا عکس افتتاح کنیم این موضوع را شخصا نمی‌پسندم، در موزه دفاع مقدس باید به صورت ویژه به هشت سال دفاع مقدس پرداخت و برای نسل‌های که آن دوران را ندیده‌اند باید بتوانیم یک ایجاد ارتباط کرده و تفاوت آن را با جنگ‌های دیگر متفاوت بیان کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در بهترین نقطه شهر زنجان باید بهترین مرکز فرهنگی ایجاد شود که نسل جدید بدانند که چه سرمایه‌های برای استقلال کشور داده‌ایم، افزود: امیدوارم وظیفه خودمان را به نسبت به همه شهدا به نحو احسن انجام بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها