مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا:

محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها است

«ریاحی» گفت: محرم ماه حزن و اندوه، اما در عین حال ماه درس‌ها و عبرت‌ها است و عاشورا حماسه‌ای جاودان در تاریخ بشریت است که درس‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها دارد.
کد خبر: ۶۷۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ - 20July 2024

ماه محرم ماه درس‌ها و عبرت‌ها است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، حجت‌الاسلام «احمد ریاحی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا در جمع پایوران و سربازان در حسینیه این ناحیه با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: محرم ماه حزن و اندوه، اما در عین حال ماه درس‌ها و عبرت‌ها است و عاشورا حماسه‌ای جاودان در تاریخ بشریت است که درس‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها دارد.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به اینکه در قیام عاشورا عده و عُده بسیار کم است و عمدتاً خانواده اباعبدالله الحسین (ع) و تعداد کمی از یاران ایشان همراه حضرت هستند اظهار داشت: نه در زمان حرکت حضرت اباعبدالله (ع) نه در جریان حادثه روز عاشورا و نه بعد از اینکه خانواده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اسیر می‌شوند، کوچک‌ترین اثری از شکست روحی و معنوی و تسلیم در هیچ‌ کجای این قیام دیده نمی‌شود و آنچه که جوهرۀ اصلی قیام سیدالشهدا (ع) را تشکیل می‌دهد بُعد معنوی این قیام است.

وی با تصریح اینکه قیام امام حسین (ع) مشعل فروزانی است که تابه‌حال خاموش نشده و تا ابد نیز خاموش نمی‌شود، عنوان کرد: عناصر معنوی قیام امام حسین (ع) این قیام را به پیروزمندانه‌ترین قیام تاریخ بشر تبدیل کرد و اگر یک نیروی انقلابی از این عناصر بهره‌مند باشد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا با اشاره به اینکه عاشورا مظهر ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه انسان‌ها درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخت ما نیز باید با الگو برداری از این امام همام، در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی بایستیم و از حقوق مظلومان دفاع کنیم.

حجت الاسلام ریاحی ادامه داد: این خون سیدالشهداء است که خونهای همه ملتهای اسلامی را به جوش می‏ آورد و همانطور که امام فرمودند محرم و صفر است که اسلام رو زنده نگه داشتند.

این مسئول بیان داشت: تکلیف باید دقیقاً در زمان خودش عمل شود و اگر دیرتر یا زودتر اتفاق بیفتد فایده‌ای ندارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی برخاسته از انقلاب عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و قیام امام حسین (ع) الگوی تمام‌ عیار انقلاب اسلامی است، بنابراین شهدای انقلاب اسلامی بدون تردید در زمره شهدای کربلا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار