وعده مقامات یمنی برای انتقام قاطعانه از اسرائیل و آمریکا

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن که شامگاه امروز صورت گرفت، واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات یمنی در پی داشته است و همه آنها تاکید کرده‌اند که این حمله ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۶۷۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ - 20July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: منابع خبری ساعاتی پیش از حمله به بندر الحدیده یمن در جنوب این کشور خبر دادند؛ برخی منابع این حملات را از سوی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله اخیر پهپادی یمن به تل آویو عنوان کرده‌اند.

تهدید مقامات یمنی به انتقام قاطعانه از اسرائیل و آمریکا

منابع عبری گزارش دادند که این حمله از سوی جنگنده‌های اف- ۳۵ ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد که حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مخازن نفت واقع در بندر الحدیده را هدف قرار داده است.

در همین راستا، المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرد که حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن با هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وزارت بهداشت یمن از شهادت و زخمی‌شدن شماری از شهروندان یمنی در نتیجه حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن خبر داد.

منابع یمنی به المیادین اعلام کردند که این تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

برخی منابع به العربیه اعلام کردند که ۱۲ جنگنده اسرائیلی که در میان آنها جنگنده‌های اف ۳۵ هم وجود داشت به بندر الحدیده حمله کرده اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند: ایتالیایی‌ها به ما از طریق هواپیمای سوخت گیری بر فراز یمن کمک کردند.

واکنش مقامات یمنی به حمله صهیونیست‌ها 

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله تاکید کرد: فشار بر یمن برای متوقف کردن یاری غزه رویایی است که هرگز محقق نخواهد شد. تجاوز ددمنشانه اسرائیلی فقط باعث افزایش اصرار و ثبات قدم ما برای استمرار فزاینده یاری غزه می‌شود.

وی گفت: مردم یمن قادر به مقابله با تمام چالش‌ها در مسیر حمایت از مظلومیت فلسطین به ویژه مردم غزه به‌عنوان عادلانه‌ترین آرمان دنیا هستند.

معاون وزیر رسانه دولت یمن اعلام کرد واکنش ما به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قاطعانه خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفت: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان حدیده انجام داد و با چندین حمله به نیروگاه برق که شهر ساحلی حدیده را تامین می‌کرد، بندر حدیده و مخازن سوخت را نیز هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیل دریغ نخواهند کرد.

سریع تصریح کرد: نیروهای مسلح تحت منویات رهبری مومن و همه اقشار ملت یمن تا زمان تداوم توقف جنگ و رفع محاصره از عملیات نصرت و یاری به برادرانشان در غزه دست برنخواهند داشت.

«نصرالدین عامر» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که پاسخ به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن حتمی است.

این عضو ارشد جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که قدرت ملت یمن از تمامی قدرت‌های شرور بیش‌تر است.

عامر بیان کرد: موضع یمن در قبال غزه ثابت است و تغییر نخواهد کرد. عملیات حمایتی یمن از غزه متوقف نخواهد شد.

بعد از تهاجم رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن عبدالسلام جحاف عضو مجلس شورای یمن، مختصات پالایشگاه عسقلان را صفحه ایکس خود منتشر کرد.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصار الله نیز گفت: دشمن صهیونیستی بهای حمله به تاسیسات غیرنظامی یمن را خواهد داد و تشدید حملات را با تشدید حملات خود علیه این رژیم پاسخ خواهیم داد.

المیادین به نقل از یک منبع ویژه تاکید کرد که یمن پاسخ این جنایت دشمن صهیونیستی را خواهد داد و جنگ با این رژیم به جنگی مستقیم تبدیل شده است.

منبع مذکور اظهار داشت: عملیات‌های یمن علیه تل‌آویو ادامه خواهد داشت و یمن تنها به پاسخ به این جنایت اکتفا نمی‌کند، بلکه بانک اهداف خود را گسترده‌تر خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای حمله جنایتکارانه امروز ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن که به شهادت و زخمی شدن شماری غیرنظامی منجر شد، را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاشی نافرجام از سوی دشمن برای بازداشتن جبهه‌های مقاومت از ادای وظیفه مقدس خود در قبال قدس و ملت مظلوم فلسطین که در معرض نسل‌کشی نازی‌ها قرار دارد، دانست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به یمن و هدف قرار دادن تاسیسات غیر نظامی آن را شدیداً محکوم کرد. 

این جنبش بیان کرد که این جنایت جدید صهیونیست‌ها ثابت کرد که این رژیم جنایتکار خطری نه فقط برای ملت فلسطین، بلکه برای کل منطقه است.

از تل‌آویو نیز خبر می‌رسد که پیش‌بینی مسئولان صهیونیست نه یک جنگ تمام عیار بلکه چندین روز درگیری است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که آمریکا در حملۀ امروز اسرائیل به یمن مشارکت نداشته و به اسرائیل کمک نکرده است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

برچسب ها: یمن ، اسرائیل ، آمریکا ، جنگنده ، حمله
نظر شما
پربیننده ها