سپهوند در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

طرح «وان» راهکار برون رفت از ناترازی بنزین است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر موضوع افزایش قیمت بنزین طی روز‌ها و ماه‌های آینده از سوی دولت مطرح شود ما در کمیسیون انرژی مجلس با آن مخالفت خواهیم کرد. 
کد خبر: ۶۸۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱ - 21August 2024

«رضا سپهوند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به مباحث طرح شده توسط برخی از کارشناسان مبنی بر لزوم افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت بنزین مکررا به صورت کارشناسی در کمیسیون انرژی مجلس مورد بحث قرار گرفته است و نتیجه حاصل شده هیچ قرابتی با اظهارنظر‌های برخی از کارشناسان اقتصادی ندارد.

طرح «وان» راهکار برون رفت از ناترازی بنزین است

سپهوند با بیان اینکه راهکار مرتفع کردن ناترازی بنزین ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: افزایش قیمت آخرین راهکاری است که باید به سمت آن برویم، این سوال برای ما هنوز به وجود نیامده است که ما تا چه زمان می‌خواهیم افزایش قیمت بنزین را انجام دهیم؟ آیا درآمد مردم متناسب با افزایش قیمت بنزین، افزایش پیدا خواهد کرد؟ پاسخ قطعاً خیر است.

وی افزود: بهترین راهکار این است که ما بهینه‌سازی مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار دهیم، در اجرای این راهکار می‌توانیم ناوگان حمل و نقل خود را متحول کنیم، مصداقاً خودروسازان ما موظف هستند که با شرکت‌های مطرح دنیا قراردادی منعقد کنند تا مصرف سوخت خودرو‌ها کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه گازی نیز این مسئله صادق است، بسیاری از هدررفت منابع گازی ما حاصل نشت لوله‌های گاز در پهنه گسترده‌ای از روستا‌های کشور است که علت عمده ناترازی در بخش گازی محسوب می‌شود. 

سپهوند ادامه داد: در صورتی که موضوع افزایش قیمت بنزین طی روز‌ها و ماه‌های آینده از سوی دولت مطرح شود ما در کمیسیون انرژی مجلس با آن مخالفت خواهیم کرد. 

وی افزود: نکته دیگر این است بالغ بر ۲۸ میلیون لیتر در روز بنزین قاچاق می‌شود که در نوع خود بینظیر است که یکی از دلایل ناترازی عنوان می‌شود، اگر می‌خواهیم با قاچاق مقابله کنیم باید پایانه‌هایی ایجاد کنیم تا به ازای قاچاق از آن طریق سوخت را صادر کنیم. قاچاقچیان ما بنزین را در کشور ۱۵ هزار تومان تأمین و در کشور‌هایی مانند پاکستان افغانستان قریب به ۸۰ هزار تومان می‌فروشند. چرا نباید سازوکاری به وجود بیاوریم که رسما با این قیمت سوخت را به پاکستان و افغانستان بفروشیم؟

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: اگر طرح آقای جلیلی موسوم به «وان» این سازوکار را فراهم کرده است، قطعاً طرح خوبی است و باید در کشور اجرایی شود. قطعاً قیمت علت ناترازی نیست، بلکه سوء مدیریت برخی مدیران است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار