معاون روابط عمومی کل سپاه:

صهیونیست‌ها باید منتظر دریافت ضربات دقیق و حساب شده باشند

سردار نائینی گفت: عزم جدی برای انتقام سخت وجود دارد، مردم ایران هوشمند هستند و می‌دانند فرماندهان نیرو‌های مسلح همه شرایط را می‌سنجند و بر اساس آن تصمیم دقیق می‌گیرند البته ممکن است دوره انتظار از پاسخ طولانی‌تر باشد.
کد خبر: ۶۸۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم علی محمد نائینی معاون روابط عمومی کل سپاه عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ویژه اربعین سپاه اظهار داشت: اربعین نمایش قدرت جبهه حق و پایه ریزی ظهور است از این روی شعار امسال کربلا طریق القدس تعیین شده است؛ مردم در اربعین شورانگیز و عاشقانه بر اساس محبت به اهل بیت حضور پیدا می‌کنند.

عزم جدی برای انتقام سخت وجود دارد

وی با اشاره به اینکه اربیعین‌ظلم‌ستیز است، افزود: سپاه در پرتو همکاری با ستاد مرکزی اربعین و مسئولان عراقی مفتخر به ارائه خدمات به زائران حسینی است و برای این کار افتخار دارد که به زوار حسینی‌ خدمت رسانی کند به همین منظور خدمات خود را در عرصه‌هایی مانند کمک به امنیت، ترابری، بهداشت، آموزش‌های فرهنگی، تامین پارکتینگ، احداث زائر سرا، بیمارستان صحرایی در شش مرز تعیین شده تا اتمام بازگشت زائران ارائه می‌شود.

سردار نایینی ادامه داد: سپاه با ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس و ۲۰۰ دستگاه تریلی به ناوگان حمل و نقل اربعین کمک‌هایی برای رفع کمبود‌ها داشته است. همچنین انتقال بخشی از زائران و برخی اقلام مورد نیاز به عراق نوسط نیروی هوافضای سپاه، احداث ۱۰ بیمارستان صحرایی، کمک‌به زیر ساخت موکب ها، تامین اقلام مورد نیاز موکب‌ها، روان سازی ترد زائران از شش مرز تعیین شده بخش دیگری از فعالیت‌های سپاه در خصوص اربعین است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون دغدغه‌ای در رابطه با تامین امنیت زائران اربعین وجود نداشته، درباره پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه هم بیان داشت: دو نکته در این رابطه می‌توان عنوان کرد اول اینکه رژیم صهیونیستی برای ترور هنیه دستاورد‌هایی را تعریف کرده بود که هیچ کدام را نتوانسته محقق سازد، زیرا فکر می‌کرد با ترور هنیه، می‌تواند استیصال در میدان را جبران کند، اما برعکس‌ جبهه مقاومت انسجام بیشتری یافت.

نایینی تصریح کرد: عزم جدی برای انتقام سخت وجود دارد، امروز رژیم صهیونیستی در دو میدان جبهه لبنان و غزه شکست را پذیرفته و به آن معترف است و حتی شکست حتمی آن‌ها را آمریکایی‌ها بزودی می‌دانند؛ اما مطلب دوم در مورد خون خواهی این است که مردم ایران هوشمند هستند و می‌دانند فرماندهان نیرو‌های مسلح همه شرایط را می‌سنجند و بر اساس آن تصمیم دقیق می‌گیرند البته ممکن است دوره انتظار از پاسخ طولانی‌تر باشد.

معاون روابط عمومی کل سپاه در ادامه عنوان کرد: در این‌ پاسخ ممکن است تکرار عملیات‌های گذشته مرسوم نباشد بدین ‌معنی ‌که کیفیت، سناریو و ابزارها همواره یکسان ‌نیست از سوی دیگر اهل هیچ اقدام ‌شتاب‌زده‌ای هم نیستیم و این در حالی است در گذشته هم ‌هیچ ‌تعرضی به ایران را بی پاسخ نگذاشتیم به همین دلیل صهیونیست‌ها باید منتظر دریافت ضربات دقیق و حساب شده آن هم در موقع خود باشند.

وی سپس گفت: ما از هر حرکتی ‌که به توقف جنگ منجر شود قطعا حمایت ‌می‌کنیم‌ اما تحولات عرصه سیاسی ارتباطی به حق ما در خونخواهی ندارد؛ از سوی دیگر ما آمریکایی ها را فقط یک‌ طرف جنگ ‌می دانیم که صادق هم ‌نیستند؛ ما آمریکایی ها را به طور جد دنبال صلح و آتش بس نمی‌بینیم چون رفتارهای آنها بیشتر جنبه سیاسی دارد اما در مورد پاسخ به ترور اسماعیل هنیه باید گفت که زمان در اختیار ماست و باید مجموع شرایط، کیفیت زمان و ابزار پاسخ را سنجید.

سردار نائینی با اشاره به اینکه نحوه پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه بستگی به برآوردها، تدابیر و تصمیم ‌فرماندهان دارد، گفت: کار هوشمندانه این است که چه زمانی‌ با چه ‌ابزاری پاسخ، موثر و پشیمان ‌کننده بدهیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار