نماینده تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مدیریت فضای مجازی نیاز به تصمیمات جدی کارگزاران نظام دارد

رفیعی گفت: دولت و مجلس و به طور کلی همه کارگزاران نظام باید با جدیت در قانونمند کردن فصای مجازی اقدام شایسته‌ای انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵ - 03September 2024

«سمیه رفیعی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حمایت از اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: یکی از سهل‌الوصول‌ترین و پر متقاضی‌ترین کسب و کار‌ها در حال حاضر کسب‌و‌کار دیجیتالی است و ما امروز با زیست بوم جدیدی در حوزه اقتصاد دیجیتال مواجه هستیم.

رفیعی: کسب و کار‌های دیجیتال پایه رشد اقتصادی کشور هستند/ فضای مجازی نیاز به تصمیمات جدی کارگزاران نظام دارد

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین حوزه اقتصادی را به جرات می‌توان در حوزه اقتصاد دیجیتال جست‌وجو کرد، امروز تحولات بزرگ اقتصادی که غالباً در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی رقم می‌خورد امری بدیهی است که ضرورت دارد ما هم خودمان را با آن وفق دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد که مسئولان کشور فارغ از همه سلایق مدیریتی و سیاسی راهکار‌های مناسبی برای تسهیل کسب و کار‌های دیجیتال بیابند، ما در کشور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی به خصوص در بخش نیروی انسانی داریم. انتظار داریم این ظرفیت هم دیده و هم بکارگیری شود. مصداقاً می‌توانیم به یکی از شرکت‌های بزرگ اپراتوری اشاره داشته باشم که در تأمین منابع انسانی خود با مشکل مواجه شده بود، زیرا مهاجرت نخبگان در آن حوزه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ما همه چیز اعم از سرمایه‌گذار داخلی، نیروی متخصص جوان و بازار کار خوب برای حوزه کسب و کار‌های دیجیتال داریم، فقط مشکلمان در حوزه تنظیم‌گری این حوزه است که باید از همه ظرفیت‌ها به جا و مناسب استفاده کند.

رفیعی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال بیش از قوانین مناسب نیازمند مقررات مناسب هستیم، گفت: قوانین مجلس نهایتاً می‌تواند چارچوب‌های کلی را تعیین کند، آنچه بیش از هر چیزی موثر است مقرراتی است که به طور مسقیم بر مخاطبان و کنشگران اقتصاد دیجیتال اثرگذاری دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک پایه رشد اقتصادی کشور مربوط به رشد اقتصاد دیجیتال است، خاطرنشان کرد: ما نباید از فرآیند جهانی شدن اقتصاد دیجیتال عقب بمانیم، امروز هوش مصنوعی مانند اینترنت در همه شئون زندگی بشر اثرگذاری جدی دارد؛ و خیلی از کشور‌ها شبانه روز تلاش می‌کنند تا محور اصلی این تغییر و تحولات باشند، جایگاه ایران در این اطلس جهانی چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به دنبال بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیدت دولت در خصوص فضای مجازی، طرح یا لایحه‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در موضوعات مهم کشور و مسائلی که می‌تواند تولید مولفه قدرت ملی کند با هوشمندی تمام مسئولان را راهبری کرده‌اند. ورود معظم‌له به این مسائل بسیار راهگشا و روشن کننده آینده مسیر کشور است.

رفیعی در پایان گفت: کارگزاران کشور باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. چرا که تا کنون رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً مسئله فضای مجازی و اهمیت آن را بیان کرده‌اند، بنابراین انتظار داریم که دولت مجلس و به طور کلی همه کارگزاران نظام با جدیت در این زمینه اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها