پزشکیان: سربازان گمنام امام زمان سربازان واقعی این انقلاب هستند/ برای اجرای سند چشم‌انداز نیاز به کمک نخبگان داریم

رئیس جمهور در دیدار با سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: شما سربازان واقعی این انقلاب هستید که بدون ادعای نام و نان، گمنام برای کشور گام برمی‌دارید و تلاش می‌کنید.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور امروز در دیدار با سربازان گمنام امام‌ زمان (عج)، گفت: شما سربازان واقعی این انقلاب هستید و بدون اینکه ادعایی داشته باشید به صورت گمنام برای کشور گام برمی‌دارید و تلاش می‌کنید و هرچقدر خالص تر همانقدر به خدا نزدیک تر است. 

پزشکیان: سربازان گمنام امام زمان سربازان واقعی این انقلاب هستند

وی اظهار کرد: اگر کاری بکنیم که مردم راضی باشند این نظام پایدار می‌ماند و باید با خدمت کردن به مردم آن هارا جذب کنیم و با خوبی کردن باید خوبی خود را به مردم نشان دهیم و هیچ چیز گویا تر از رفتار ما نیست.

رئیس جمهور در رابطه با اهمیت انسجام داخلی در کشور گفت: زمانی می‌توانیم وحدت و انسجام را در کشور ایجاد کنیم که برای مردم بی‌منت گام برداریم و گره از کار آنها باز کنیم. مصمم هستیم تا از کسانی که خلاق و توانمند هستند و می‌توانند ما را به چشم‌انداز‌هایمان برسانند، ‌کمک بگیریم و قرار است از آنها خواهش کنیم نه اینکه به آن ها دستور بدهیم.

رئیس‌جمهور گفت: اگر هدف را دقیق بشناسیم، راه‌های رسیدن به آن را پیدا خواهیم کرد؛ ما نباید به دنبال این باشیم که افراد نزدیک به خودمان در مناصب مختلف قرار بگیرند، بلکه باید به دنبال آن باشیم که توانمندترین افراد برای اجرای تکالیف سند چشم‌انداز و سیاست‌ها و قانون برنامه روی کار بیایند؛ اگر فردی در منصبی قرار گرفت که توان اجرای مسئولیت‌ها و وظایف آن منصب را نداشت، آیا حضور او خدمت به کشور است یا خیانت؟!

پزشکیان با تاکید بر اهمیت وفاق ملی گفت: ایجاد رضایتمندی نزد مردم محصول وحدت و وفاق است نه اختلاف و دعوا؛ با خدمت بی‌منت و خالصانه به مردم می‌توان رضایت آنها را جلب کرد نه با دستور و سخت‌گیری‌های بی‌مورد. اگر امروز در کشور مشکلات مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی داریم ریشه آن در رفتار مدیریتی ماست که بر اساس سنت خدا و رسولان نبوده است.

وی گفت: اگر توانستیم در عمل نشان دهیم که راه امامان ما کدام است، اعتقاد و باور مردم تقویت خواهد شد، اما اگر رانت‌خواری و گروه‌بازی کردیم، هر قدر هم حرف‌های خوب بزنیم مردم عمل ما را می‌بینند و به حرف‌های ما توجهی نخواهند کرد. اگر درست عمل نکردیم، هر قدر هم حدیث و آیه بخوانیم بی‌فایده است و با ایجاد ذهنیت ریاکاری نزد مردم، بیشتر به اعتقادات آنان ضربه خواهیم زد.

رئیس جمهور افزود: که اگرچه پیاده کردن افراد از قطار انقلاب راحت است، اما سوار و همراه کردن آنها به هیچ وجه کار راحتی نیست، لذا باید مراقبت کنیم که نتیجه عمل ما به هیچ وجه باعث نشود که کسی بی‌جهت و ناروا از قطار انقلاب پیاده شود.

رئیس جمهور کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات را سربازان گمنام و بی‌ادعای واقعی خواند و خاطرنشان کرد: نقش شما در تامین و ارتقای امنیت کشور بی‌بدیل است، لذا باید نتیجه زحمت شما حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و منابع انسانی کشور باشد. نباید نسبت به خروج نخبگان و سرمایه‌های مادی کشور بی‌تفاوت باشیم و باید ریشه‌های آن را شناسایی کرد و خشکاند.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نخبگان خودشان را به ما عرضه کنند، بلکه باید به دنبال شناسایی و جذب آنها باشیم، گفت: ما برای اجرای تکالیف سند چشم‌انداز نیاز به کمک نخبگان داریم، اما باید در نظر داشته باشیم که جذب این افراد با دستور ممکن نیست، بلکه باید محترمانه از آنان خواهش کنیم تا به یاری ما بیایند.

رئیس جمهور تاکید کرد که اگرچه پیاده کردن افراد از قطار انقلاب راحت است، اما سوار و همراه کردن آنها به هیچ وجه کار راحتی نیست، لذا باید مراقبت کنیم که نتیجه عمل ما به هیچ وجه باعث نشود که کسی بی‌جهت و ناروا از قطار انقلاب پیاده شود.

پیش از سخنان پزشکیان، وزیر اطلاعات در اظهاراتی ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه ربیع، گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) ارائه کرد.

در پایان این مراسم رئیس جمهور حکم وزارت اطلاعات دولت چهاردهم را تقدیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب کرد و با حضور پزشکیان و وزیر اطلاعات از خانواده سه تن از شهدای وزارت اطلاعات تقدیر شد.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار