حجت‌الاسلام شهریاری: میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهور از روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در سالن اجلاس سران آغاز به کار می‌کند‌.
کد خبر: ۶۹۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 14September 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (شنبه) در تشریح برنامه‌های سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: مایه افتخار مسلمانان است که خداوند معجزه خود را در کتاب قرآن قرار داده است.

حجت‌الاسلام شهریاری: رئیس جمهور سخنران مراسم افتتاحیه کنفرانس وحدت اسلامی/ میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: اخوت اسلامی از مهم‌ترین مسایلِ مورد تأکید اسلام است و مجمع تقریب در این دوره بر این مشی تأکید دارد. امیدواریم که وحدت اسلامی در بین کشورهای اسلامی شکل بگیرد و بسیار خوشنودیم که رئیس جمهور در اولین سفر خارجی خود بحث اتحادیه کشورهای اسلامی را مطرح کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه احترام به اختلاف اجتهاد و قبله مشترک از ارزش‌هایی است که مسلمان دارند، گفت: پرهیز از تعصبات قومی و قبیله‌ای و پرهیز از ترور و توهین به مقدسات و تحقیر دیگران از جمله ارزش‌های مشترکی است که در کنفرانس وحدت اسلامی بر آن تاکید داریم.

وی با تأکید بر اینکه قدس شریف برای همه اقوام و مذاهب اسلامی قداست دارد، بیان کرد: قدس شریف به عنوان قلب مشترک جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم که شاهد آزادی آن باشیم.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادامه اظهار داشت: علت اینکه در چهار دوره اخیر موضوع کنفرانس وحدت اسلامی، همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک عنوان شده است، به این تأکید برمی‌گردد که ما می‌خواهیم وحدت در صحنه نظری باقی نمانَد و در صحنه میدان نیز نمود پیدا کند. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید نمونه‌های عینی همکاری‌های عملی را در دستورکار خود قرار بدهند، تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بر مسئله فلسطین تاکید شده است؛ چون نزدیک به یک سال است که شاهد جنایت گسترده صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها هستیم؛ این حجم کشتار بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است و جامعه جهانی باید این حجم جنایت را محکوم کند. 

وی گفت: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از امروز با پخش وبینارهای غیرحضوری آغاز به کار می‌کند که ۲۳۴ شخصیت فرهیخته خارجی و داخلی در قالب ۱۹ وبینار سخنرانی خواهند کرد که دلیل سخنرانی غیرحضوری این شخصیت‌ها عدم امکان حضوری آنها است‌.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: ۱۴۴ چهره خارجی از ۳۶ کشور جهان و ۹۰ چهره داخلی به‌صورت غیرحضوری در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سخنرانی خواهند کرد. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه از حضور دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشور در مراسم افتتاحیه خبر داد و افزود: بخش حضوری سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ۲۹ شهریور در سالن اجلاس آغاز به کار خواهد کرد. 

حجت‌الاسلام شهریاری تأکید کرد: در این کنفرانس وزرای دیگر کشورها و یا معاونان آنها هم حضور دارند، به ویژه از عربستان سعودی و اردن؛ کشورهایی که کمتر در کنفرانس وحدت حضور داشتند و این توفیقی است که به خاطر همت جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است. از آمریکا، روسیه و اندونزی هم مهمان خارجی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۳۰ نفر از بانوان کشورهای اسلامی در این کنفرانس حضور خواهند یافت، گفت: همچنین با همت بیشتری بخش علمی این کنفرانس تقویت کردیم و مجوزهای لازم ISC را دریافت کرده‌ایم. همچنین از ۱۲ عنوان کتاب جدید رونمایی خواهد شد و در نهایت هم در روز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) به دیدار مقام معظم رهبری خواهیم رفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روز جمعه کارگروه‌ها در سالن اجلاس سران ادامه پیدا خواهد کرد و روز شنبه هم این کارگروه‌ها ادامه خواهند یافت و بعد از ظهر روز شنبه، ۳۱ شهریور، هم بیانیه پایانی سی و هشتمین کنفرانس وحدت صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار