سردار کارگر: دیدار جمعی از ایثارگران با امام خامنه‌ای/ پنج موزه دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: پنجمین آیین تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر در حسینه حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ - 15September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس آغاز شد

سردار کارگر با اشاره به اینکه برنامه هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود، گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب پنج هزار و ۶۰۰ فعالیت توسط سازمان‌های لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پنجمین آیین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر در حسینه حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواه، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، جمعه ششم مهر «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایئان، و پیشمرگان کرد مسلمان»، شنبه هفتم مهر عشایر و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از هزار و ۲۰۰ برنامه ۲۶۹ برنامه توسط دستگاه‌های لشکری و دو هزار و ۷۹۴ فعالیت برای دستگاه‌های لشکری است.

وی افزود: برای دستگاه‌های کشوری که شامل همه وزارتخانه‌ها و متشکل از سازمان‌های غیر نیرو‌های ملسح است ۹۳۱ برنامه و دو هزار و ۸۰۶ فعالیت پیش بینی شده است که ان‌شاءالله در هفته دفاع مقدس اجرا خواهند شد.

سردار کارگر با اشاره به برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس که در همه دستگاه‌ها اجرا خواهد شد، بیان داشت: دیدار و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و ایثارگران، تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، برگزاری کراسم شب شعر و شب خاطره در سراسر کشور با محوریت مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دفاع مقدس در سراسر کشور و در همه سازمان‌ها لشکری و کشوری، دستگاه‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، بازدید از موزهای دفاع مقدس و مقاومت و مراکز فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس، بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان، تولید مستندهای تلویزیونی، رادیویی، نماهنگ، کلیپ، پادکست و انتشار آن در فضای مجازی و رسانه ملی، برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مقامت، برگزاری کنگره‌های مختلف در سپاه به‌ویژه مازندارن، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سراسر کشور از جمله برنامه‌های عمومی این هفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در مراکز استان و تهران، برگزاری رژه دریایی در هرمزگان، نواختن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس و افتتاح پنج موزه دفاع مقدس و رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار