پس‌لرزه‌ی سیلی مافوق صوت یمنی‌‌ها به تل‌آویو

حمله موشکی ارتش یمن به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو ضمن کسب موفقیت و دستاوردی بزرگ برای یمن، شکست اطلاعاتی دیگری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.
کد خبر: ۶۹۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 16September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مردم منطقه و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی در حالی روز گذشته از خواب بیدار شدند که با خبر شوکه‌کننده و بهت‌آور عملیات و حمله موشکی ارتش مردمی یمن به تل‌آویو روبرو شدند. حمله‌ای که رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های ساکن مناطق فلسطین اشغالی را به شدت غافلگیر کرد.

لرزش قلب اراضی اشغالی با موشک یمنی

عملیات استثنایی ارتش مردمی یمن در حمله به منطقه‌ای در شش کیلومتری فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو آنقدر بزرگ، سخت و دردآور بود که از همان لحظات و دقایق اولیه انتشار این خبر موج بزرگی از ترس و وحشت سراسر سرزمین‌های فلسطین اشغالی را دربر گرفت و بار دیگر ناتوانی سیستم موشکی و دفاعی این رژیم برای همگان روشن و مشخص شد.

اما یک نکته در این میان موجب ترس و هراس سران و مقامات رژیم صهیونیستی شد و آن ناتوانی ارتش این رژیم در شناسایی و هدف قرار دادن موشکی بود که از فاصله دو هزار کیلومتری و از کشور یمن شلیک شده بود. در حقیقت باید گفت که این ناتوانی به معنای شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی ارتش «اسرائیل» در شناسایی و رهگیری موشک شلیک شده از یمن بود که در نهایت با اصابت به حومه تل‌آویو تلفات و خساراتی را به این رژیم وارد آورده است.

موضوع مهم در این میان موفقیت و دستاورد بسیار بزرگ و کم‌نظیر ارتش مردم یمن بود که توانستند موشک شلیک شده خود را با عبور از تمام موانع و لایه‌های امنیتی متعددی که رژیم صهیونیستی داشت عبور داده و هدف موردنظر خودشان را با موفقیت مورد حمله و اصابت قرار بدهند. عملیاتی که در آن بار دیگر نیرو‌های یمنی نشان دادند که با تکیه بر دانش و توانایی بومی و مردم خود توانستند به چنین موفقیت و پیروزی بزرگ و عظیمی دست پیدا کنند.

حال در این میان موضوعی که اصلا و ابدا نباید از آن غافل شد ترس و وحشتی است که پس از شلیک این موشک و هدف قرار گرفتن منطقه‌ای در حومه تل‌آویو در وهله نخست بر سران و مقامات رژیم صهیونیستی و در مرحله بعدی در میان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی حاکم شده است.

البته اگر بخواهیم خیلی دقیق و موشکافانه ترس و هراس صهیونیست‌ها را بررسی و ارزیابی کنیم نیک درمی‌یابیم که این وحشت عمومی به اندازه‌ای بود که بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی بیش از دو میلیون نفر از صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها فرار کردند.

درباره ترس و وحشت میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی هم همین نکته بس که ارتش این رژیم ضمن اذعان به ناتوانی و شکست در شناسایی و هدف قرار دادن موشک شلیک شده از یمن از برخورد آن به منطقه‌ای در شش کیلومتری تل‌آویو خبر داده است. ضمن اینکه رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن پرداختن گسترده به خبر هدف حمله موشکی ارتش یمن به «اسرائیل» فیلم‌ها و تصاویری فراوانی را از محل هدف قرار گرفته پخش کردند.

اما بخش ویژه و قابل توجه عملیات ارتش مردمی یمن علیه رژیم صهیونیستی به اظهارات سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن برمی‌گردد که ظهر روز گذشته در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از انجام این عملیات بزرگ و کم‌نظیر صادر کرد، اعلام کرد که در این عملیات موشکی از موشک مافوق‌صوت برای هدف قرار دادن منطقه مورد نظر استفاده شده است. ضمن اینکه، در این عملیات و در منطقه «یافا» یک هدف مهم نظامی مورد حمله قرار گرفته است.

در پایان باید گفت ملت و ارتش مردمی یمن از روزی که در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه علیه رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کردند تا امروز حتی یک گام هم در مقابل این دشمن اشغالگر و نامشروع عقب‌نشینی نکردند و با توسعه متناسب و به‌جای قدرت نظامی و موشکی خودشان با توجه به وضعیت میدان نبرد و چالش‌های پیش روی خود توانستند ضربات سخت و دردناک فراوانی را به این رژیم متجاوز و کودک‌کش وارد کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار