دریادار سیاری: سربازان مانند خون تازه به رگ‌های نیروهای مسلح تزریق می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: سربازان در حقیقت خون جدید و تازه‌ای هستند که در مقاطع زمانی مختلف به رگ‌های نیرو‌های مسلح و ارتش تزریق می‌شوند.
کد خبر: ۶۹۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ - 18September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در رویداد هنری هنر صلح_هنرمند صلح آفرین که عصر امروز (چهارشنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) برگزار شد، با اشاره به ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ماموریت ارتش، دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است  که برای انجام این سه مأموریت باید از نیروی انسانی متخصص برخوردار شود.

امیر دریادار سیاری: سربازان، خون جدیدی هستند که در مقاطع زمانی مختلف به رگ‌های نیرو‌های مسلح تزریق می‌شوند

دریادار سیاری با بیان اینکه همه خادمین شما در ارتش سرباز ملت عزیز ایران هستیم، ادامه داد: سربازان به معنای کارکنان وظیفه در حقیقت خون جدیدی هستند که در مقاطع زمانی مختلف به رگ‌های نیرو‌های مسلح و ارتش تزریق می‌شوند. این انرژی نیرو‌های جوان است که وارد ارتش و نیرو‌های مسلح می‌شوند و چرخ مسلح را می‌چرخاند و پیش می‌برد. اگر انرژی نیرو‌های جوان نباشد قطعا آن روحیه سلحشوری و شادابی در سازمان نیرو‌های مسلح وجود نخواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: نیروی جوان است با روحیه جوانی خود شادابی به همراه می‌آورد، روحیه می‌دهد، سینه سپر می‌کند و برای آنچه که ارزش محسوب می‌شود دفاع می‌کند. سینه سپر کردن در مقابل گلوله نشانه روحیه سلحشوری و ایمان است.

وی با بیان اینکه هر میزان توان دفاعی کشور بالا برود توان بازدارندگی کشور نیز بالا می‌رود، عنوان کرد: وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد هیچ کشوری به خودش جرأت نگاه چپ به کشورمان را نمی‌دهد و صلح حاکم می‌شود.

امیر دریادار سیاری افزود: همانگونه که امیر المومنین علی (ع) فرمودند اگر طالب صلحی آماده جنگ باش، این نشان می‌دهد که اگر قوی باشیم صلح و امنیت حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ملت ایران را ملتی خواهان صلح و دوستی دانستی دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی در ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هیچ جنگی را آغاز نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل آغاز جنگ تحمیلی نیز تاکید کرد: دشمن بعثی فکر می‌کرد ایران بعد از انقلاب تضعیف شده است پس جنگی نابرابر را علیه ما به راه انداخت، اما ملت غیور ایران اسلامی هشت سال در برابر دشمن بعثی جانانه ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادند و این گونه بود که امام راحل فرمودند حتی اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما می‌ایستیم و مشاهده کردید که ملت ایران ایستادند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: ارتش به دلایل مختلف در ابتدای جنگ تضعیف شده بود؛ اما با آغاز جنگ ۸۰ هزار جوانی که سربازی آنها تمام شده بود به پادگان‌ها برگشتند و نگذاشتند دشمن به اهداف پلید خود برسد و اینگونه بود که این همه شهید فدای ملت و کشور شد.

وی ایستادگی و رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس را سوژه بسیار خوبی برای ساخت فیلم و سریال و نوشتن کتاب دانست و تاکید کرد: شما هنرمندان باید از رشادت‌های این جوانان فیلم و سریال بسازید و بتوانیم این فرهنگ غنی را به جوانان انتقال دهیم.

امیر دریادار سیاری گفت: مهم است که ما این ارزش‌های غنی دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم. آیا بهترین روش برای انتقال این فرهنگ هنر نیست؟

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز‌ای جوانان نوبت شماست که این کار را انجام دهید. ما می‌توانیم با ابزار هنر به صلح هم برسیم.

انتهای پیام/ ۲۷۱

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار