مشاور فرمانده کل سپاه:

جوانان ما به تفکر و فرهنگ شهیدان نیاز دارند

سردار«جباری» با بیان اینکه آن‌گونه که باید در دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما برای فرهنگ دفاع مقدس کار نمی‌شود، افزود: امروز جامعه و جوانان ما به تفکر و فرهنگ حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و شهیدان نیاز دارند.
کد خبر: ۶۹۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ - 03October 2024

امروز جوانان ما به تفکر حاج قاسم سلیمانی، و شهیدان نیاز دارند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «ابراهیم جباری» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت پاسدار شهید سردار سید «حمیدرضا هاشمی» با بیان اینکه مسیر شهدا مسیر سرخ حسینی است و امیدواریم توفیق ادامه راهشان را داشته باشیم، اظهار داشت: اگر در طول تاریخ انقلاب به فرمایشات آسمانی امامین انقلاب عمل می‌کردیم خیلی خیلی جلو بودیم، مشکلات ما کم و اقتدار ما بیشتر بود، مشکلات اقتصادی نداشتیم و مردم در آسایش و رفاه بیشتری زندگی می‌کردند. 

وی با بیان اینکه ما به امور دیگر مشغول شدیم و وظایف سنگین و خطیری که به عهده ما بود را به درستی انجام ندادیم، گفت: مقام معظم رهبری فوق طاقتشان وظایف رهبری را به احسن وجه انجام داده‌اند؛ ما طلبکار ولایت و رهبری نیستیم، ما به رهبری بدهکاریم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، با ابراز اینکه ما به جز خانواده شهدا که عزیزانشان را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، در این مسیر ایستادگی و مجاهدت کردند، خم به ابرو نیاوردند و از عزت اسلام و انقلاب و ولایت دفاع کردند، وظایفی را که به عهده داشتیم را انجام ندادیم، افزود: همه ما بدهکار اسلام، اهل‌بیت (ع) و امامین انقلاب و خانواده شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا مقتدر، مظلوم و شجاع و در وسط میدان ایستادند، گفت: امروز تکلیف ما این است که با ثبات قدم، وحدت و همدلی در وسط میدان ارزش‌ها و کار و تلاش و مجاهدت حضور یابیم و وظیفه خود را انجام بدهیم.

سردار جباری، با بیان اینکه جوانان ما هم در دوران دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت سال‌ها ایستادگی کردند، افزود: جوانان ما با هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی، چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر از مرزها ایران از عزت اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد و اژدهای هفت سر داعش را منکوب کردند تا حکومت شام و عراق تشکیل نشود و گرفتار نشویم.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز قدر شهدای دفاع از حرم را نمی‌دانیم، بیان کرد: شهدای امنیت مانند شهید هاشمی در مظلومیت و غربت دور از خانواده در مرزها مقابل دشمنان اسلام و عوامل اجنبی که چشم به آب و خاک ما داشتند، ایستادند و صحنه‌های بی‌بدیلی از تلاش و مجاهدت خلق کردند.

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران، با تاکید بر اینکه این مجاهدت‌ها نباید پنهان بماند و باید در قالب و اشکال گوناگون و برنامه‌های مختلف بیان و تفسیر شود، گفت: این مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها باید منتقل شود؛ یکی از این برنامه‌ها برگزاری مراسم سالگرد شهادت است که کافی نیست.

وی با بیان اینکه آن‌گونه که باید در دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما برای فرهنگ دفاع مقدس کار نمی‌شود، افزود: امروز جامعه و جوانان ما به تفکر و فرهنگ حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و شهیدان نیاز دارند.

سردار جباری، با اشاره به اینکه ما در مقابل جنگ شناختی که باورهای جوانان و اعتقادات آنها را آماج حملات سخت و سنگین خود قرار داده و آنها را از ارزش‌ها دور می‌کند ‌به آشنایی با مکتب شهیدان نیاز داریم، گفت: باید شبانه روز کار کنیم و اگر این فرهنگ و اندیشه ناب را به نسل جوان منتقل نکنیم، در حق شهیدان جفا کردیم.

وی با بیان اینکه کرمان، استان مقاومت و مجاهدت است و باید شبانه روز تلاش کنیم، ادامه داد: پیروزی‌های گذشته در 45 سال عمر انقلاب در عرصه‌های مختلف به دست نمی‌آمد به جز با ایمان، اخلاص، صداقت و روح قرآنی جوانان ما در دوران دفاع مقدس.

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه رمز ماندگاری و پیروزی ما صداقت است و اگر صادق باشیم خداوند دشمنان را نابود می‌کند، بیان کرد: صداقت و اخلاص در عمل رمز پیروزی ماست و این خصوصیات در وجود شهید هاشمی موج می‌زد و باید از او درس بگیریم.

وی به بینش، معرفت، بصیرت و ویژگی‌های اخلاقی شهید سیدحمیدرضا هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: جرعه‌ای از عنایت علوی و فاطمی به این شهید رسیده بود که این روحیات والا و شجاعت، توانمندی و قابلیت و زحمات طولانی در سپاه و سیستان و بلوچستان را داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار