رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:

واقعه ۲۴ مهر نمادی از مقاومت مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی است

«انجم شعاع» گفت: واقعه ۲۴ مهر نمادی از مقاومت مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی و ظلم‌های رژیم پهلوی است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 10October 2024

واقعه 24 مهر نمادی از مقاومت و ایستادگی مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «حسین انجم شعاع» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به واقعه ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم طاغوت در سال ۵۷، اظهار داشت: تاریخ ملت ایران شاهد حوادث و وقایع مختلفی به عنوان وقایع درس‌آموز و عبرت‌آموز است.

وی بیان داشت: واقعه مسجد جامع کرمان در دوران مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم ستمشاهی پهلوی به وقوع پیوست و در آن دوران به ویژه مردم کرمان با مبارزات و مجاهدت‌های خود بر علیه رژیم منحوس پهلوی و اعلام حمایت از رهنمود‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) برای از بین بردن پایه رژیم پهلوی قیام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: در این راستا نقش مساجد به عنوان سنگر‌های انقلاب اسلامی در آن دوران نقش بسیار بی‌بدیل و ارزشمندی بود و هم‌اکنون هم نقش مساجد برای ایجاد جبهه مقاومت در برابر ظلم استکبار جهانی و کسب معارف دینی تاثیرگذار است.

انجم شعاع  ابراز داشت: واقعه ۲۴ مهر نمادی از مقاومت و ایستادگی مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی و ظلم‌های رژیم پهلوی است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رژیم ستمشاهی پهلوی زمانی که پایه‌های ظلم و استکباری خودش را در حال ریزش و سقوط دید برای ایجاد رعب، وحشت و مقابله با قیام مردم ایران دست به حرکت نابخردانه و ناجوانمردانه‌ای، چون به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به روایت واقعه ۲۴ مهر سال ۵۷ پرداخت و عنوان کرد: مردم کرمان برای چهلمین روز شهدای میدان شهدا «ژاله» تهران در مسجد جامع کرمان تجمع کرده بودند و مرحوم حجت‌الاسلام صمدانی در حال سخنرانی بود که ایادی رژیم شاه با بهره‌گیری از افرادی که کولی نام داشتند و از حمایت نیرو‌های نظامی شاه برخوردار بودند در ساعت ۱۰ روز ۲۴ مهر ۵۷ به مسجد جامع حمله کردند.

وی اضافه کرد: مهاجمان به مسجد جامع کرمان به آتش کشیدن اموال عمومی مردم، مسجد جامع و کتاب‌ها از جمله قرآن و کتاب‌های دعا پرداختند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به ساحت مقدس مسجد، روحانیت و مردم بی‌حرمتی کردند، اما مردم مقاومت و ایستادگی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: روز‌به‌روز هم این حرکت و بی‌حرمتی و توطئه رژیم پهلوی بر علیه ملت ایران ادامه یافت و موجب شد واقعه ۲۴ مهر موجب وحدت بین اقشار مختلف مردم شود و غیرت دینی و انقلابی مردم کرمان و ملت ایران را افزایش دهد.

انجم شعاع ابراز داشت: از ۲۴ مهر به بعد در سراسر کشور در بین شعار‌هایی که ملت ایران بر علیه رژیم منحوس پهلوی می‌دادند شاهد شعاری به مضمون «مسجد کرمان را، خلق مسلمان را، کتاب قرآن را شاه به آتش کشید» بودیم و این شعار هم به شعار‌های انقلابی مردم ایران افزوده شد.

وی ابراز کرد: رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به قصد مقابله با قیام ملت ایران به آتش کشید، اما قیام و مقاومت مردم، تحصن فرهنگیان، پزشکان و نیرو‌های کارخانجات استان کرمان از جمله زغال‌سنگ موجب شد تا پایه‌های ظلم و ستم را به لرزه درآورد و مقاومت و وحدت مردم را افزایش دهد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ۲۴ مهر روز بسیار مهم و ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی مردم کرمان و نمادی از ماهیت و فرهنگ اسلامی ملت ایران است.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را یکی از اهداف برگزاری آیین ۲۴ مهر برشمرد و ادامه داد: مردم کرمان شهیدان «باقدرت‌جوپاری و یزدان‌شناس» را در حادثه ۲۴ مهر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

این مسئول بیان داشت: تبیین واقعه ۲۴ مهر ماه به‌عنوان واقعه‌ای درس‌آموز و عبرت‌آموز برای ملت ایران و تجلیل و تکریم از ملت ایران به واسطه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی از دیگر اهداف بزرگداشت روز ۲۴ مهر است.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: همه ساله شاهد حضور هر چه بیشتر مردم در برگزاری مراسم ۲۴ مهر بوده‌ایم و هر ساله برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌ایم. وی ادامه داد: در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا هم برنامه‌هایی به‌مناسبت ۲۴ مهر ماه پیش‌بینی شده است و مراسم ۲۴ مهر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از حضور مردم، هیئت‌های مذهبی، دسته‌جات عزاداری، مسئولان، روحانیت و مبارزان دوران انقلاب اسلامی در آیین ۲۴ مهر خبر داد و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان سخنرانی می‌کند.

انجم شعاع اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری، روایت گری دیجیتال در محل مراسم، تجدید میثاق باشهید «باقدرت جوپاری» همراه با عطر افشانی وگلباران قبر شهیدروزسه شنبه ۲۴ مهر ساعت ۸ صبح در بهشت زهرای کرمان، وهمچنین ویژه برنامه ۲۴ مهر در تعدادی از مساجد شاخص، برگزاری دعای کمیل وندبه، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، تبلیغات وفضاسازی سطح شهر ومیادین از جمله برنامه‌های این مناسبت می‌باشد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها