اختلافات گروه های شورشی سوریه تشدید شد

در پی عقب راندن گروه های تکفیری در شمال سوریه توسط شورشیان کرد و اعلام خودمختاری آنها، ائتلاف معارضان سوریه کردهای شورشی را به عنوان دشمن مخالفان توصیف کرد.
کد خبر: ۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷ - 14November 2013

اختلافات گروه های شورشی سوریه تشدید شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"؛ در حالی که عملیات های ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق حاشیه ای دمشق با موفقیت هایی علیه شورشیان همراه بوده است، تحولات مناطق شمالی سوریه به نحوی پیش می رود که ضمن تداوم شکست های گروه های تکفیری، تشدید اختلافات میان گروه های شورشی در این منطقه از سوریه را نشان می دهد.

در این رابطه و بعد از اعلام خودمختاری کردها و ادعای تشکیل دولت انتقالی در شمال سوریه متعاقب تحمیل شکست هایی بر گروه های تکفیری، اتئلاف معارضان سوریه کردها را به عنوان یکی دیگر از گروه های شورشی به عنوان دمشن معرفی و توصیف کرد.

در واقع در شرایطی که گروه های مختلف شورشی با گرایشات متفاوت سیاسی منازعه مسلحانه علیه دولت سوریه را در دو سال گذشته در پیش گرفته اند، به نظر می رسد با تداوم بحران سوریه اختلافات سیاسی میان این گروه ها نیز در حال آشکار شدن است. به گونه ای که در ماه های اخیر نیز منازعات متعددی میان این گروه ها روی داده است که از جمله این موارد می توان به درگیری میان گروه های کرد با گروه های تکفیری در مناطق شمالی سوریه اشاره داشت که در پی آن گروه های تکفیری متحمل شکست های سنگینی شدند.

نظر شما
پربیننده ها