یک فرمانده ارشد تروریست‌های سوری کشته شد

در حمله هوایی روز پنجشنبه نیروهای دولتی ارتش سوریه به یک پایگاه نظامی تحت اشغال تروریست‌ها، یکی از فرماندهان ارشد تیپ "التوحید"ˈ کشته شد.
کد خبر: ۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶ - 15November 2013

یک فرمانده ارشد تروریست‌های سوری کشته شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، شبکه خبری حلب، مخالف دولت سوریه در بیانیهای اعلام کرد: در حمله هوایی روز پنجشنبه نیروهای دولتی به یک پایگاه نظامی که در اشغال تروریستها بوده است، "یوسف العباس" یکی از فرماندهان ارشد تیپ "التوحید" مورد حمایت قطر که یکی از بزرگترین گروههای تروریستی مسلح به شمار میرود، جان خود را از دست داد.

عباس با نام مستعار "ابوالطیب" شناخته می شد.

حلب که مرکز بازرگانی سوریه و پرجمعیتترین شهر آن پیش از شروع درگیریهای داخلی در سال 2011 به شمار میرفت، از دو هفته پیش که نیروهای دولتی سوریه دست به حمله برای بازپسگیری بخشهای تحت اشغال آن از دست تروریستها زدهاند، شاهد درگیریهای شدیدی بوده است.

بر اساس این بیانیه، فرماندهان تیپ توحید هنگام حمله هوایی در این پایگاه گرد آمده و جلسه داشتند.

این بیانیه میافزاید: در این حمله "عبدالقادر صالح" فرمانده تیپ توحید نیز به همراه "عبدالعزیز السلامه" فرمانده ارشد دیگر این یگان زخمی شدند و به بیمارستانی در خاک ترکیه در 45 کیلومتری شمال حلب، انتقال یافتند.

این تیپ هفته جاری همراه دیگر گروههای تروریستی مرتبط با القاعده از جمله "جبهه النصره" با صدور بیانیهای و اعلام وضع اضطراری، همه تروریستها را احضار کرده و از آنها خواستهاند که عازم جنگ شوند.

به گفته کنشگران مخالف، صدور و انتشار این بیانیه نشانگر زیاد بودن احتمال بازپسگیری حلب توسط نیروهای دولتی سوریه با کمک شبه نظامیان هوادار دولت است.

نظر شما
پربیننده ها