بان کی مون:

اجرای آتش بس در سوریه قبل از مذاکرات صلح ضروری است

دبیر کل سازمان ملل طی درخواستی از گروه های شورشی و دولت سوریه برای توقف منازعه، خواستار اجرای آتش بس قبل از آغاز مذاکرات ژنو 2 شد.
کد خبر: ۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰ - 18December 2013

اجرای آتش بس در سوریه قبل از مذاکرات صلح ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که گمانه زنی های مختلفی در مورد مشارکت یا عدم مشارکت همه گروه های شورشی سوریه در مذاکرات صلح مطرح شده است، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل طی سخنانی در نیویورک خواستار اجرای آتش بس در سوریه و توقف منازعات میان گروه های شورشی و دولت این کشور قبل از آغاز مذاکرات صلح شد.

بان کی مون با بیان اینکه این جنگ باید پایان یابد گفت: "ما باید قبل از شروع گفتگوهای سیاسی در مورد بحران سوریه خشونت ها در این کشور را متوقف کنیم".

شایان ذکر است این درخواست دبیر کل سازمان ملل در حالی مطرح شده است که هنوز تردیدهای زیادی در مورد مشارکت گروه های شورشی در مذاکرات صلح وجود دارد؛ به گونه ای که برخی گروه های تندرو پیش شرط های غیر قابل پذیرشی را برای مشارکت در این مذاکرات مطرح کرده اند.

گفتنی است طبق برنامه سازمان ملل قرار است مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو 2 در 22 ژانویه سال آینده میلادی (حدود یک ماه بعد) با حضور نمایندگان دولت سوریه و گروه های شورشی و همچنین کشورهای تاثیرگذار در سوریه برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار