یک رسانه انگلیسی اعتراف کرد؛

صدها انگلیسی به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

گزارش های جدید نشان می دهد صدها تن از اتباع انگلیس برای مبارزه مسلحانه علیه دولت مرکزی سوریه به گرو ه های شورشی تندرو در این کشور پیوسته اند.
کد خبر: ۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ - 18December 2013

صدها انگلیسی به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از اسکای نیوز، در حالی که کشورهای غربی تلاش دارند مداخله مستقیم دولت و اتباع خود در بحران سوریه را پنهان نمایند، گزارشات جدید و اعترافات یکی از شبه نظامیان انگلیسی حاضر در سوریه نشان می دهد صدها تن از اتباع انگلیس وارد منازعه مسلحانه در سوریه شده و تعدادی از آنها نیز در جریان این منازعات کشته شده اند.

در مصاحبه ای که یکی از افراد انگلیسی فعال در منازعه سوریه با اسکای نیوز انجام داده است، این عضو گروه های جهادی اعتراف می کند که صدها تن از اتباع انگلیس و شهروندان این کشور برای مبارزه مسلحانه علیه بشار اسد به گروه های شورشی پیوسته اند.

در این مصاحبه، این شهروند انگلیسی اعتراف می کند که وی و دیگر افراد انگلیسی فعال در بحران سوریه حتی آشنایی به زبان عربی ندارند و تنها برای حضور در عملیات های مسلحانه به گروه های شورشی پیوسته اند. در این مصاحبه حتی مکان فعالیت اتباع انگلیسی در جریان بحران سوریه نیز اعلام شده و بیان می شود که این افراد عمدتا در مناطق شمالی سوریه مستقر می باشند.

گفتنی است ضمن اعتراف این شهروند انگلیسی در رابطه با حضور صدها انگلیسی در میان نیروهای گروه های شورشی، در این مصاحبه بیان می شود که چندین تن از این افراد نیز در جریان منازعه مسلحانه با ارتش سوریه کشته شده اند و هویت آنها نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

با توجه به این اعترافات، نکته شایان توجه به آشکار شدن دخالت های مستقیم و غیرمستقیم کشورهای غربی در بحران سوریه و نقش آنها در تعمیق و تشدید بحران بر می گردد؛ به گونه ای که با وجود نفی دخالت مستقیم در بحران سوریه از سوی این کشورها، این گزارش و اسناد منتشر شده در ماه های اخیر نشان می دهد علاوه بر حمایت های مالی و نظامی کشورهای غربی از گروه های شورشی و تروریستی در سوریه، تعداد زیادی از اتباع این کشورها نیز برای مبارزه مسلحانه علیه دولت سوریه وارد این کشور شده اند.

در این رابطه، همچنین باید به پیامد این موضوع برای کشورهای غربی در بلند مدت نیز اشاره داشت؛ به گونه ای که با اعزام اتباعی از انگلیس و یا دیگر کشورهای غربی به سوریه، این افراد ارتباطات گسترده ای با گروه های تروریستی مانند شاخه های مختلف القاعده برقرار کرده و با پایان یافتن بحران سوریه این احتمال وجود دارد که این افراد عملیات هایی در کشورهای خود در اروپا اجرا نمایند و بدین نحو تهدیداتی را برای آنها ایجاد نمایند. با توجه به این تهدیدات بلندمدت نیروهای حاضر در گروه های تروریستی و شورشی در سوریه برای کشورهای غربی، می توان به تبیین سیاست این کشورها در تداوم بحران سوریه و عدم تمایل آنها به پایان یافتن این بحران نیز پی برد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار