اعتراف فرانسه در مورد بحران سوریه؛

حداقل 1000 فرانسوی به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

در حالی که دولت فرانسه تعداد فرانسوی های حاضر در سوریه را حدود 400 تن اعلام کرده است، یک روزنامه فرانسوی گزارش داد حداقل 1000 تروریست فرانسوی در سوریه فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ - 04January 2014

حداقل 1000 فرانسوی به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه،  در شرایطی که امروزه حضور نیروهای تروریستی خارجی در سوریه به عنوان علت اصلی افزایش کشتارها و تعمیق خشونت در این کشور به امری روشن برای همگان تبدیل شده است، هر روز شاهد افشاگری های جدید از فعالیت تروریست هایی از کشورهای غربی در سوریه می باشیم.

هر چند در ماه های اخیر گزارشات مختلفی در مورد حضور تروریست هایی از کشورهای غربی و اروپایی در سوریه منتشر شده است و مقامات کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه به حضور شهروندان خود در منازعات سوریه اعتراف کرده اند، اما گزارشات جدید نشان می دهد تعداد این نیروها بسیار بیشتر از آن چیزی است که این دولت ها اعلام کرده اند.

در این رابطه و در حالی که در گذشته مقامات رسمی دولت فرانسه تعداد شهروندان فرانسوی حاضر در بحران سوریه را حدود 400 تن اعلام کرده اند، اما گزارش یکی از روزنامه های فرانسوی که با بازتاب هایی نیز در میان دیگر رسانه ها همراه شده است، نشان می دهد که در سال 2011 تا 2013 حداقل 1000 فرانسوی به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند.

طبق این گزارش، نکته قابل توجه در این رابطه به این موضوع بر می گردد که بخش زیادی از این شهروندان اروپایی به گروه های تندرویی مانند النصره پیوسته اند و در افزایش خشونت ها در سوریه نقش مستقیمی ایفا می کنند.

گفتنی است این افشاگری ها در حالی مطرح شده است که دولت فرانسه به همراه دیگر کشورهای غربی، برخی دیگر کشورها یا گروه ها را متهم به دخالت در بحران سوریه کرده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار