دست‌های پشت پرده بحران سوریه

ارتباط امریکا با گروه های تندرو شورشی سوریه

بعد از شکست ارتش آزاد سوریه در مقابل گروه های تندرو النصره و دولت اسلامی عراق و شام در جریان تنش ها میان گروه های شورشی، قرار است در روزهای آتی برخی مقامات امریکایی با فرماندهان این گروه ها در ترکیه دیدار و رایزنی داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 16December 2013

ارتباط امریکا با گروه های تندرو شورشی سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، در شرایطی که امریکا تاکنون ضمن رد هرگونه ارتباط با گروه های تندرو شورشی در سوریه اعلام کرد از ارسال کمک ها به این گروه ها خودداری می کند، گزارشات منتشر شده نشان می دهد متعاقب تحولات اخیر سوریه، دولت امریکا در پی ایجاد ارتباط با فرماندهان برخی گروه های تندرو شورشی در سوریه برآمده است.

بدین صورت که گزارشات جدید نشان می دهد متعاقب تحولات سوریه و شکست گروه های مورد حمایت امریکا و دیگر کشورهای غربی در جریان تحولات اخیر سوریه، امریکا در پی آن است در روزهای آتی نشست هایی را با فرماندهان گروه های تندرو مانند النصره در مناطق مرزی ترکیه به منظور ایجاد ارتباط بیشتر با این گروه ها برگزار نماید.

همچنین برخی منابع دیپلماتیک خبر ارتباط امریکا با گروه های تندرو شورشی را تایید کرده اند؛ به نحوی که قرار است "رابرت فورد" فرستاده ویژه امریکا در امور سوریه برای انجام گفتگوها وارد ترکیه شود.

در این رابطه رویترز به نقل از یکی از فرماندهان گروه های متعلق به جبهه تندرو اسلامی اعلام کرد: این گروه ها انتظار دارند در مقابل ارتباط و همکاری با امریکا، کمک های از این کشور همانند دریافت تجهیزات نظامی دریافت نمایند؛ امری که ادعای امریکا مبنی بر عدم ارسال کمک به گروه های تندرو را رد می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار