افزایش فشارها بر دولت افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با امریکا

پس خودداری رئیس جمهور افغانستان از امضای پیمان امنیتی با امریکا، فشارهای داخلی و خارجی علیه وی افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴ - 28November 2013

افزایش فشارها بر دولت افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل واشنگتن پست، در شرایطی که دولت امریکا توانسته است با فشارها و اقدامات مختلف رضایت برخی گروه های داخلی افغانستان را برای انعقاد پیمان امنیتی دوجانبه برای تداوم حضور نیروهای خود در این کشور کسب نماید، امتناع "حامد کرزی" رئیس جمهور افغانستان از امضای پیمان امنیتی باعث افزایش فشارهای داخلی و خارجی علیه وی شده است.

در حالی که طبق توافقات گذشته قرار است تا پایان سال آینده میلادی امریکا نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج نماید، اما این کشور در طول یک سال گذشته تلاش کرده است موافقت دولت افغانستان را با امضای یک پیمان امنیتی دوجانبه کسب نماید که به موجب آن بتواند نیروهای نظامی خود را در این کشور حفظ نماید.

گفتنی است با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دولت های امریکا و افغانستان برای نهایی کردن این پیمان امنیتی، مجلسی از بزرگان افغانستان تشکیل شد و وظیفه داشت در مورد انعقاد این پیمان دوجانبه تصمیم گیری نماید. متعاقب این امر و درحالی که با رایزنی امریکایی ها این مجلس تمایل خود برای انعقاد این پیمان را نشان داده بود کرزی اعلام کرد عجله ای برای امضای این پیمان ندارد و تصمیم دارد این موضوع را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان موکول نماید که این امر موجب افزایش فشارهای گسترده علیه وی از سوی دولت امریکا و برخی گروه های سیاسی داخلی شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار