با تداوم خشونت ها علیه شیعیان؛

انفجارهای عراق 68 کشته بر جای گذاشت

با وقوع انفجارها و همچنین حملات مسلحانه علیه شیعیان در آستانه اربعین حسینی در نقاط مختلف عراق، یکی از خونین ترین روزهای این کشور رقم خورد.
کد خبر: ۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 17December 2013

انفجارهای عراق 68 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، در حالی که در آستانه اربعین حسینی شیعیان در نقاط مختلف عراق در حال حرکت به سمت کربلا می باشند، وقوع انفجارها و حملات مسلحانه علیه آنها منجر به شهادت حداقل 68 تن و زخمی شدن تعداد زیادی دیگری شده و یکی از خونین ترین روزهای عراق در دو ماه اخیر را رقم زد.

در یکی از شدیدترین این انفجارها، انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در حومه بغداد در مقابل زائرانی که در حال حرکت به سمت کربلا بودند، حداقل 23 تن شهید و بیش از 50 تن نیز زخمی شدند.

طی حمله دیگری در شهر موصل علیه شیعیان و با تیراندازی فرد مسلحی علیه اتوبوس حامل زائران که به سمت کربلا در حال حرکت بود، 11 تن شهید و 10 فرد دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است خشونت های روز گذشته به این موارد محدود نمی شود و با وقوع انفجارها و حملات مسحانه در دیگر نقاط عراق نیز تعداد دیگری کشته و زخمی شده اند.

شایان ذکر است به دلیل حضور گروه های تروریستی مسلح در عراق که از سوی برخی کشورهای سلفی منطقه نیز حمایت می شوند و با وجود تدابیر امنیتی دولت عراق، معمولا در آستانه مراسم مذهبی حملاتی علیه شیعیان در این کشور روی می دهد.
 

نظر شما
پربیننده ها