۲۰۱۳ خونین‌ترین سال برای عراقی‌ها معرفی شد

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از ۸۸۰۰ تن در پی خشونت‌ها در مناطق مختلف عراق در سال ۲۰۱۳ جان خود را از دست داده‌اند که در پنج سال گذشته بی‌سابقه است.
کد خبر: ۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸ - 03January 2014

۲۰۱۳ خونین‌ترین سال برای عراقی‌ها معرفی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، در حالی که در یک سال اخیر شاهد افزایش شدید خشونتها علیه غیرنظامیان و نیروهای دولتی در شهرهای مختلف عراق بودهایم، سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ تعداد ۸۸۶۸ تن از عراقیها، که حدود ۷۸۰۰ تن از آنها را غیر نظامیان تشکیل میدهند، در پی خشونتها در مناطق مختلف عراق کشته شدهاند که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بیسابقه میباشد.

این گزارش در حالی به تعداد کشته شدگان عراقی در پی انفجارها و حملات مسلحانه در مناطق مختلف این کشور اشاره کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار تن نیز در پی این خشونتها در یک سال گذشته زخمی و یا معلول شدهاند.
 
به گزارش دفتر سازمان ملل در عراق در ماه پایانی سال ۲۰۱۳، ۷۶۰ تن در پی خشونتهای مختلف جان خود را از دست دادهاند و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر نیز در پی عملیاتهای گروههای تروریستی زخمی شدهاند.
 
گفتنی است ماه میدر اواسط سال ۲۰۱۳ عراق بیشترین خشونتها را تجربه کرده است به نوعی که تنها در این یک ماه بیش از سه هزار تن جان خود را از دست دادهاند.
 
شایان ذکر است در این گزارش سازمان ملل به علت افزایش خشونتها در عراق نیز اشاره شده است و افزایش حضور و نفوذ القاعده و گروههای وابسته به آن تحت حمایت برخی کشورهای منطقه را علت گسترش خشونتها در عراق معرفی کرده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار