آمریکا طرح خرید بالگردهای ساخت روسیه را برای افغانستان لغو کرد

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند: پنتاگون طرح‌های خرید بالگردهای ساخت روسیه برای نیروهای افغان را به علت مخالفت شدید اعضا کنگره آمریکا لغو کرده است.
کد خبر: ۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷ - 15November 2013

آمریکا طرح خرید بالگردهای ساخت روسیه را برای افغانستان لغو کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "خبرگزاری فرانسه"، درخواست بودجه وزارت دفاع آمریکا برای خرید 15 فروند بالگرد اضافی دیگر از شرکت "روسوبورون اکسپورت" با مخالفت اعضای کنگره و گروههای مدافع حقوق بشر به علت فروش تسلیحات ساخت این شرکت روس به سوریه، روبرو شده است.

"مورین شومن" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نامه الکترونیک اعلام کرد: پنتاگون پس از مشاوره با کنگره، در مورد ملزومات و نیازها ارزیابی مجدد کرده است.

وی افزود: ما اکنون طرحی برای خرید بالگردهای اضافی می – 17 از روسوبورون اکسپورت نداریم.

این در حالی است که مقامهای دفاعی و فرماندهان نظامی میگویند: وجود این بالگردها برای کمک به تقویت نیروهای امنیتی افغانستان با توجه به آمادگی نیروهای خارجی به فرماندهی آمریکا برای خروج از این کشور تا پایان سال آینده ضروری است.

به گفته مقامهای وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون" تعهدات پیشین خود را محترم خواهد شمرد.

وزارت دفاع آمریکا از سال 2011 میلادی 63 فروند بالگرد می – 17 برای افغانستان خریداری کرده بود.

اقدام پنتاگون برای لغو خرید بالگردهای بیشتر از روسیه، با استقبال اعضای کنگره و گروههای هوادار حقوق بشر روبرو شد که دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری را به وجود تناقض در سیاستهای واشنگتن درباره سوریه متهم میکردند.

دولت آمریکا در قراردادی با این شرکت تسلیحاتی روس برای سال 2013 میلادی 30 فروند بالگرد به ارزش 572 میلیون دلار خریداری کرده است، اما برنامه پیشنهاد شده برای سال مالی 2014 که شامل خرید 15 فروند بالگرد به ارزش 345 میلیون دلار بود، لغو شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار