یک خبرگزاری امریکایی:

حضور ایران در مذاکرات برای حل بحران سوریه ضروری است

اگر هدف از برگزاری کنفرانس ژنو یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه باشد، حضور ایران در این کنفرانس برای یافتن یک راه حل ضروری است.
کد خبر: ۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ - 29December 2013

حضور ایران در مذاکرات برای حل بحران سوریه ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المانیتور، در حالی که مخالفت بازیگرانی مانند امریکا ممکن است مانع حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 گردد، باید توجه به نزدیکی سیاسی دولت سوریه به ایران به نظر می رسد تنها در صورت بهره برداری از نقش و نفوذ ایران در سوریه با مشارکت آن در مذاکرات صلح است که می توان نسبت به یافتن یک راهکار سیاسی برای حل بحران امیدوار بود.

در این رابطه، با توجه به تلاش امریکا برای ممانعت از حضور ایران در کنفراسن صلح ژنو 2، می توان گفت اگر ایران به عنوان یکی از بازیگران تاثیرگذار در سوریه از مذاکرات صلح در مورد بحران این کشور کنار گذاشته شود، تلاش ها برای موفقیت این مذاکرات ناکام خواهد بود.

در واقع با توجه به پیچیدگی بحران سوریه باید همه بازیگران داخلی و خارجی تاثیرگذار در این کشور در مذاکرات صلح حضور داشته باشند. لذا با توجه به تاکید مقامات بین المللی مانند دبیر کل سازمان ملل نسبت به اهمیت حضور ایران در این مذاکرات صلح، می توان ادعا کرد سیاست امریکا در مخالفت با مشارکت ایران نتیجه ای جز شکست مذاکرات نخواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار