2013 خونین ترین سال برای عراقی ها معرفی شد

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 8800 تن در پی خشونت ها در مناطق مختلف عراق در سال 2013 جان خود را از دست داده اند که در پنج سال گذشته بی سابقه است.
کد خبر: ۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳ - 03January 2014

2013 خونین ترین سال برای عراقی ها معرفی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، در حالی که در یک سال اخیر شاهد افزایش شدید خشونت ها علیه غیرنظامیان و نیروهای دولتی در شهرهای مختلف عراق بوده ایم، سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد در سال 2013 تعداد 8868 تن از عراقی ها، که حدود 7800 تن از آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند، در پی خشونت ها در مناطق مختلف عراق کشته شده اند که از سال 2008 تاکنون بی سابقه می باشد.

این گزارش در حالی به تعداد کشته شدگان عراقی در پی انفجارها و حملات مسلحانه در مناطق مختلف این کشور اشاره کرده است که بیش از 100 هزار تن نیز در پی این خشونت ها در یک سال گذشته زخمی و یا معلول شده اند.

به گزارش دفتر سازمان ملل در عراق در ماه پایانی سال 2013، 760 تن در پی خشونت های مختلف جان خود را از دست داده اند و بیش از 1300 تن دیگر نیز در پی عملیات های گروه های تروریستی زخمی شده اند.

گفتنی است ماه می در اواسط سال 2013 عراق بیشترین خشونت ها را تجربه کرده است به نوعی که تنها در این یک ماه بیش از سه هزار تن جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است در این گزارش سازمان ملل به علت افزایش خشونت ها در عراق نیز اشاره شده است و افزایش حضور و نفوذ القاعده و گروه های وابسته به آن تحت حمایت برخی کشورهای منطقه را علت گسترش خشونت ها در عراق معرفی کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار