تحولات استان الانبار عراق ادامه دارد؛

اقدامات ارتش عراق در الانبار با هدف ایجاد آرامش است

نخست وزیر عراق با هدف بازگرداندن آرامش در استان الانبار دستور خروج نیروهای ارتش از مناطق شهری این استان را صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵ - 01January 2014

اقدامات ارتش عراق در الانبار با هدف ایجاد آرامش است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، در حالی که با تداوم ناآرامی ها و تحرکات ضد دولتی در استان الانبار، شب گذشته شاهد تلاش نیروهای امنیتی دولتی به منظور اتمام تحصن ها در مناطق شهری در این استان بوده ایم، نوری المالکی نخست وزیر عراق طی دستور به نیروهای ارتش خواستار خروج آنها از مناطق شهری به منظور بازگرداندن آرامش به این منطقه از کشور شد.

مالکی با بیان اینکه ارتش طی عملیات های شب گذشته در الرمادی و دیگر شهرها توانسته است با جمع کردن تحصن ها، نیروهای القاعده را به بیرون از مناطق شهری بیرون براند، از تلاش های ارتش تقدیر نموده و خواستار خروج آن از مناطق شهری به منظور بازگرداندن آرامش به استان الانبار و تعقیب نیروهای القاعده در مناطق غیرشهری شد.

شایان ذکر است به دلیل اختلافات سیاسی مقامات محلی و نمایندگان استان الانبار با نخست وزیر عراق و متعاقب دستگیری یکی از نمایندگان به دلیل همکاری آن با تروریست ها، ناآرامی ها در استان الانبار آغاز شده و در این راستا تحصن های ضد دولتی نیز در مناطق شهری طی دو روز اخیر برگزار شده است.

در این رابطه، نیروهای گروه های تروریستی با بهره برداری از این فرصت در میان تحصن کنندگان نفوذ کرده و عملیات هایی در این مناطق اجرا کرده اند که با تلاش های ارتش عراق به دستور دولت این کشور، بسیاری از این تلاش ها خنثی شده است؛ هر چند به دلیل وقوع درگیری ها با تلفاتی نیز همراه بوده است.

متعاقب این تحولات و با وجود اتمام بخش اصلی تحصن ها، همچنان اختلافات سیاسی میان مقامات محلی و دولت مرکزی عراق ادامه دارد؛ به گونه ای که رئیس مجلس عراق که دارای اختلاف نظراتی با نخست وزیر عراق است، از علی لاریجانی رئیس مجلس کشورمان خواستار کمک ایران برای حل این مشکل شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار