ولید معلم:

سوریه به مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 پایبند است

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه مخالفت با حضور ایران در مذاکرات صلح به دلایل سیاسی غیرمنطقی است، بر ضرورت مشارکت ایران در کنفرانس صلح ژنو 2 تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹ - 30December 2013

سوریه به مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 پایبند است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، ولید معلم وزیر خارجه سوریه طی سخنانی در روز گذشته بر نقش سازنده ایران برای یافتن راهکاری برای بحران سوریه تاکید کرد و پایبندی کشورش را به حضور ایران در کنفرانس صلح ژنو 2 تکرار کرد.

این مقام سوری گفت: امریکا و مخالفان دولتی سوریه به دلایل سیاسی مخالف حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه هستند؛ در حالی که ایران می تواند نقش سازنده ای در حل بحران ایفا نماید.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطر نشان کرد: هر چند هنوز لیست همه کشورها برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 نهایی نشده است ولی ایران می تواند در کنار دیگر کشورها به برقراری صلح در سوریه کمک کند و برای موفقیت مذاکرات باید این کشور را برای شرکت در کنفرانس دعوت کرد.

علاوه بر دولت سوریه، بسیاری از کشورها از جمله چین و روسیه و همچنین مقامات بین المللی از جمله اخضر ابراهیمی و بان کی مون نیز با تاکید بر نقش سازنده ایران بر ضرورت حضور کشورمان در مذاکرات صلح شرکت داشته اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار