حملات تروریستی روز عاشورا در عراق به شهادت 43 تن انجامید

در روز عاشورای حسینی، یک عامل انتحاری که لباس پلیس به تن داشت در منطقه‌ای در استان دیاله واقع در شمال بغداد که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، خود را منفجر کرد که در اثر آن 43 تن کشته و 80 تن زخمی شدند.
کد خبر: ۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸ - 15November 2013

حملات تروریستی روز عاشورا در عراق به شهادت 43 تن انجامید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهر کربلا روز گذشته در سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان شاهد حضور هزاران زائر مشتاق آن حضرت بود و در همین راستا تدابیر امنیتی شدیدی در آن به مورد اجرا گذاشته شد.

به گفته منابع امنیتی و پزشکی عراق، با وجود تدابیر شدید امنیتی به خصوص در شهرهای شیعه نشین عراق، یک تروریست انتحاری که لباس پلیس به تن داشت در منطقهای در استان دیاله واقع در شمال بغداد که اکثریت آن را شیعیان تشکیل میدهند، خود را منفجر کرد که در اثر آن 43 تن کشته و 80 تن زخمی شدند.
 
این حمله انتحاری سومین حمله تروریستی در این روز علیه شیعیان عزادار امام حسین (ع) در عراق بود که بیشترین کشته و زخمی را بر جای گذاشت.
 
در شهر "الحفریه" در جنوب بغداد نیز انفجار همزمان 2 بمب بین عزاداران حسینی، دستِکم 9 شهید و 20 مجروح برجا گذاشت. شهر الحفریه در 50 کیلومتری بغداد قرار دارد.
 
در شهر "بعقوبه" در شمال پایتخت عراق نیز 3 انفجار در مسیر هیئتهای عزاداری روی داد که در نتیجه آن چند تن از عزاداران شهید و شماری هم مجروح شدند.
 
انفجار در یکی از مجالس عاشورایی در کرکوک در شمال عراق نیز به شهادت 2 تن از عزاداران و مجروح شدن بیش از 20 تن منجر شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار