سرگی لاوروف:

غرب به عواقب سقوط بشار اسد پی برده است

وزیر خارجه روسیه گفت: با آشکار شدن ماهیت گروه های تندرو شورشی، غرب متوجه شده است که سقوط دولت سوریه بحران این کشور را بدتر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ - 25December 2013

غرب به عواقب سقوط بشار اسد پی برده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در مورد مواضع کشورهای غربی در مورد بحران سوریه با اشاره به آشکار شدن ماهیت گروه های تندرو شورشی، بر نگرانی کشورهای غربی از قدرت گرفتن این گروه ها و عواقب سقوط دولت بشار اسد برای این کشورها تاکید کرد.

لاوروف در این رابطه گفت: ظهور گروه های تندرو مانند النصره و تهدیدات آنها برای دیگر کشورها باعث تغییراتی در مواضع کشورهای غربی به خصوص امریکا در مورد بحران سوریه شده است؛ بدین نحو که آنها متوجه شده اند سقوط بشار اسد وضعیت سوریه را بدتر خواهد کرد و با تهدیداتی علیه آنها همراه خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست کشورهای غربی در حمایت از شورشیان سوریه آنها را مسئول تعمیق بحران سوریه معرفی کرد و گفت: در صورت تداوم حمایت ها از گروه های تندرو، نباید منتظر حل بحران به واسطه یک راهکار سیاسی بود.

در همین رابطه این مقام روسی به مذاکرات آتی صلح در ژنو اشاره کرد و افزود: باید همه طرفین با موضعی منطقی وارد مذاکره شوند و ارائه درخواست ها و یا پیش شرط های غیر منطقی از سوی گروه های تندرو منجر به شکست مذاکرات خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها