استاندار خراسان رضوی:

ارتقای توان دفاعی کشورهای اسلامی، نظام سلطه را به زانو درخواهد آورد

«نظری» گفت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارند به همین دلیل، دشمن جرأت درگیری با نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و کشورهایی همچون عراق، لبنان، یمن و سوریه که با انقلاب اسلامی در ارتباط هستند امکانات لازم را برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه به دست خواهند آورد و استکبار مجبور خواهد شد در برابر آن‌ها زانو بزنند.
کد خبر: ۵۴۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 22September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، اعضای شورای تأمین، مسئولان لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در مشهد برگزار شد.

«یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی از تجهیزات و تسلیحات بازدارنده قوی برخوردار هستند و در جهت توسعه و روزآمدسازی توان دفاعی خود گام برمی‌دارند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس به‌عنوان گنج یاد می‌کنند که استخراج آن نیازمند زمان است. ما مفتخر به دفاع مقدس هستیم، دفاعی که صحنه‌های غرورآمیز آن تابلو حرکت نیرو‌های مسلح است و آحاد جامعه به خصوص جوانان با بهره‌گیری از معارف این حماسه در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی رهنمون می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی افزود: شهدا، رزمندگان و ایثارگران که پرورش‌یافته مکتب دفاع مقدس هستند الگوی بسیار خوبی از استقامت و توکل به خدا به شمار می‌روند.

نظری با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت بود، گفت: پدران و مادران رزمندگان، با تکیه بر اعتقادات دینی آن‌ها را با آغوش باز به جبهه اعزام و از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کردند و اگر به درجه رفیع شهادت نائل می‌آمدند آن را می‌پذیرفتند که از جمله زیبایی‌های دفاع مقدس بود و لذا باید صبر و استقامت آن‌ها را الگوی خویش قرار داد.

این مسئول تصریح کرد: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در اوج قدرت هستند و به همین دلیل، دشمن جرأت درگیری با نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و کشورهایی همچون عراق، لبنان، یمن و سوریه که با انقلاب اسلامی مرتبط هستند ابزار‌های لازم را برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه به دست خواهند آورد و استکبار مجبور خواهد شد در برابر آن‌ها زانو بزنند همان طور که در برابر انقلاب ایران زانو زدند.

استاندار خراسان رضوی گفت: قدرت فزاینده مبتنی بر هشت سال دفاع مقدس در اختیار ماست؛ بر همین اساس راه ما و مسیر طی شده و آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن است.

ضرورت دستیابی به راهبرد نوین دفاعی

امیر سرتیپ رضا آذریان هم در این مراسم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی موجودیت خود را در خطر دید و بنا داشت با کمک نیرو‌های بعثی عراق در یک جنگ نابرابر انقلاب را از بین ببرند، اما مردم ایران با تبعیت از امام خمینی (ره)، هشت سال حماسه‌آفرینی کردند و پیروز شدند.

وی گفت: با اجرای رزمایش‌های مختلف، دستاورد‌های دفاع مقدس در سطح داخلی و بین‌المللی و همچنین قدرت دفاعی جمهوری اسلامی نمود پیدا کرده و باعث تثبیت انقلاب اسلامی و تضمین استقلال کشور شده است.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: با رسیدن به راهبرد نوین دفاعی می‌توانیم تجهیزات نظامی ساخت ایران را صادر کنیم و علاوه بر روزآمدسازی تجهیزات، آمادگی رزمی خود را ارتقا دهیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: کارکنان این قرارگاه همچنان در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مقاوم هستند و در جهت تأمین امنیت از مرز‌های ایران اسلامی صیانت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار